Bosch se pozitioneaza pe piata ca furnizor de sisteme pentru propulsia electrica. Portofoliul sau include toate componentele necesare pentru sistemele de propulsie electrica moderne, inclusiv motoarele electrice, electronica de putere, acumulatorii si sistemele de franare regenerativa, putand, de asemenea, sa le imbine, pentru a construi sisteme complete. Cel mai bun argument il reprezinta modelul FIAT 500e. Pentru acest autovehicul electric cu design italian, Bosch furnizeaza sistemul complet de propulsie. Tehnologia modelului FIAT 500e demonstreaza atat faptul ca Bosch produce componentele, cat si ca detine cunostintele necesare pentru asamblarea acestora in sisteme complete de propulsie electrica.
Acest sistem de propulsie electrica este cu adevarat puternic: datorita motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul FIAT 500e dezvolta o putere de 80 kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta genereaza inca de la inceput un cuplu de 196 Nm.
Interfata centrala dintre motorul electric si acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comanda al sistemului de propulsie electrica. Invertorul de impuls transforma curentul continuu stocat in acumulator in curent alternativ pentru motorul electric. In timpul franarii are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat in curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberata in timpul franarii poate fi stocata in acumulator. Cu cat electronica de putere functioneaza mai eficient, cu atat autonomia autovehiculului este mai mare.
In combinatie cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficienta de 92%, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor sa valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transforma curentul de inalta tensiune in curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio si farurile. Convertizorul cc-cc furnizeaza, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort si siguranta, de exemplu servodirectia si sistemul ESP, precum si pentru toate unitatile de comanda din cadrul sistemului electric al autovehiculului.
In acelasi timp, recuperarea energiei este posibila datorita electronicii de putere. Recuperarea energiei de franare in cazul modelului FIAT 500e este controlata, de asemenea, de o componenta Bosch: un sistem de franare regenerativa independent de vid, cu un nivel de recuperare deosebit de inalt. Datorita acestei functii, la fiecare apasare a pedalei de frana, energia, care in alte conditii s-ar pierde, este inmagazinata in acumulator. Acest lucru asigura extinderea autonomiei de functionare a autovehiculului. Datorita acumulatorilor Bosch, modelul FIAT 500e are o autonomie de aproximativ 140 km. Energia este stocata in acumulatorul de tractiune din cadrul sistemului de propulsie. Acesta este alcatuit din celule prismatice cu o capacitate totala de 24 kW/h, iar o incarcare completa necesita mai putin de 4 ore.