Efectele etichetei UE pentru anvelope

18 octombrie 2013

Sursa: comunicat de presa Goodyear Dunlop Europe



Goodyear Dunlop a prezentat in cadrul unei mese rotunde organizate la Bruxelles date statistice privind modul in care comportamentul de achizitie al consumatorilor a fost influentat de recent introdusa eticheta UE pentru anvelope. Evenimentul a fost prilejuit si de apropiata aniversare a unui an de zile de la intrarea in vigoare a noii legislatii UE pentru anvelope.

Decizia de achizitionare a anvelopelor este influentata din ce in ce mai mult de eticheta UE pentru anvelope. Datele prezentate la Bruxelles au pus in evidenta faptul ca mai mult de doi din trei consumatori care au cumparat anvelope in ultimele 12 luni de zile au fost influentati de noua eticheta UE pentru anvelope. “Eticheta pentru anvelope este un bun punct de pornire pentru consumatori, dar aceasta nu ofera o imagine completa asupra performantei anvelopelor”, avertizeaza expertii din industrie.

Potrivit unui studiu realizat de IPSOS MarketQuest, la solicitarea Goodyear Dunlop, 71% dintre cumparatorii de anvelope care stiau deja de existenta noii etichete s-au folosit de clasificarile celor trei criterii de performanta in vederea achizitiei de noi anvelope. Datele au aratat ca mai mult de jumatate (54%) din distribuitorii de anvelope din intreaga Europa folosesc eticheta ca un instrument util atunci cand vand astfel de produse.

Eticheta UE pentru anvelope are, de asemenea, o influenta tot mai mare asupra deciziilor flotelor de vehicule comerciale europene in procesul de achizitie. Rezultatele unui alt studiu realizat la solicitarea Goodyear Dunlop  de Consiliul MV2, in care au fost implicate aproximativ 500 de flote din Franta, Germania, Italia, Polonia si Spania, arata importanta etichetarii, peste jumatate din flote (54%) declarand ca aceasta le influenteaza alegerea anvelopelor, in timp ce doua treimi (66%) aleg eficienta consumului de carburant ca cel mai important criteriu de pe eticheta.

Dezbaterea de la masa rotunda a fost moderata de catre Goodyear Dunlop, in scopul de a discuta despre progresele etichetei la aproape un an de la intrarea in vigoarea a noii prevederi legislative UE pentru etichetarea anvelopelor, reunind principalele parti interesate si experti din industrie. Eticheta UE pentru anvelope, care este obligatorie pentru toate anvelopele puse in vanzare in Europa, clasifica anvelopele pentru vehicule comerciale si de pasageri in baza a trei criterii de performanta: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Legislatia a intrat in vigoare la 1 noiembrie 2012.

Studiul Goodyear Dunlop pune in evidenta tendinta consumatorilor de a considera ca aderenta pe umed este cel mai important criteriu, 52% din consumatori plasandu-l in topul trei al factorilor de luat in calcul atunci cand achizitioneaza anvelope noi. Eficienta consumului de carburant, care vine cu o rezistenta la rulare mai buna, a fost indicata ca prim criteriu de 47% dintre respondenti, in timp ce nivelul zgomotului exterior a fost prezent la 41%.