Noul motor Opel turbo 1.0 SIDI

14 octombrie 2013, Sursa: comunicat de presa Opel Romania



Opel a prezentat detalii cu privire la noul motor pe benzina in cadrul evenimentului Aachen Colloquium din Germania. O functionare uniforma si silentioasa: motorul Opel, SIDI Turbo de 1,0 litri, in totalitate nou, va ridica stacheta rafinamentului motoarelor cu 3 cilindri atunci cand isi va face debutul pe modelul Adam, anul viitor. Pe langa faptul ca este mai economic si mai ecologic, are o rulare perfect uniforma, cu un nivel de zgomote si vibratii mai mic decat al multor motoare cu 4 cilindri.

Aceasta unitate de propulsie de dimensiuni mici isi contrazice marimea „de buzunar”, dezvoltand o putere de 115 CP si generand un cuplu mare, de 166 Nm, in gama de turatii 1.800-4.700 rot/min. Prin urmare, asigura o accelerare mai buna la turatii reduse decat motoarele mai mari de putere similara, consumand mult mai putin carburant si avand emisii mai mici de CO2. De exemplu, in comparatie cu motorul curent de 1,6 litri cu aspiratie naturala, noul motor 1,0 SIDI Turbo cu injectie directa de benzina (SIDI – Spark Ignition Direct Injection) ofera aceeasi putere maxima, generand un cuplu mai mare cu 30% si asigurand o economie de carburant de 20%.

Tehnologiile de ultima ora includ injectia directa de carburant la inalta presiune, un sistem de supraalimentare ultracompact, sincronizarea continuu variabila a supapelor si o structura usoara, din aluminiu, cu o galerie de evacuare integrata in chiulasa. Numeroasele masuri de „proiectare a comportamentului acustic”, care contribuie la rafinamentul de exceptie, includ : un bloc de cilindri dezvoltat din punct de vedere acustic; un arbore de echilibrare montat in baia de ulei; izolare structurala a sistemului de injectie carburant si a arborelui cotit; lanturi de actionare cu dinti inversati si capace ale motorului cu un design ce asigura atenuarea zgomotului.

Motorul 1.0 SIDI Turbo este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzina cu 3 si 4 cilindri din clasa cu cilindree mai mica de 1,6 litri, care sunt proiectate astfel incat sa satisfaca cererea clientilor de motoare puternice, de mari performante, cu cilindree redusa. Acesta isi va face debutul anul viitor pe modelul Opel Adam, alaturi de o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza, noua in totalitate. Motorul 1,0 SIDI Turbo este proiectat sa fie utilizat impreuna cu sistemul Start/Stop pentru toate autovehiculele si se preconizeaza ca in regim mixt va avea emisii de CO2, mult sub 100 g/km.