BMW Isetta, cu stil la SoNoRo
11.11.2013
        
Distribuie acest articol!   

BMW marcheaza cinci ani de asociere cu Festivalul SoNoRo printr-o prezenta de gala – un model clasic BMW Isetta 300 a fost „limuzina“ care l-a adus pe directorul festivalului, Razvan Popovici, la concertul de la Ateneul Roman.

Duminica, 11 noiembrie, pasionatii de muzica de camera au fost luati prin surprindere de o prezenta inedita. Daca anul trecut 1.326 cai putere au fost pusi la dispozitia SoNoRo pentru transportul invitatilor in elegante limuzine BMW Seria 7, acum au fost suficienti 13 cai putere pentru o aparitie de gala: un BMW Isetta 300 l-a adus pe directorul festivalului, Razvan Popovici, la concertul de la Ateneul Roman.

BMW Isetta la SoNoRo este si o poveste a sunetelor. Sunetul este un element important in formarea identitatii de marca a BMW. Astfel, sunetul specific al motorului cu sase cilindri in linie este marca performantei BMW, in timp ce asocierea cu artisti renumiti de jazz sau proiecte culturale dedicate muzicii clasice a intarit imaginea de rafinament si exclusivitate a marcii. BMW este printre putinele marci care utilizeaza un „sound logo” pentru  a marca sonor clipurile publicitare pe radio si TV.  De aceasta data insa, sunetul inconfundabil al motorului de un singur cilindru al BMW Isetta a fost in centrul atentiei. Este cel mai mic motor BMW care a echipat un automobil si propulsorul care a dispus de cei mai putini cai putere. Sunetul unui BMW Isetta este la fel de inedit precum imaginea speciala a masinii, una dintre cele mai bine vandute si mai apreciate modele din era bubble-car-urilor.

Fabricata intre 1955 si 1962, BMW Isetta a fost raspunsul marcii de adaptare la declinul pietei de motociclete. Modelul a fost construit sub licenta de la producatorul italian Iso, BMW inlocuind propulsorul in doi timpi cu unul in patru, mai rafinat. A fost disponibila cu doua motorizari – Isetta 250 (monocilindru, 245 cmc, 12 CP) si Isetta 300 (monocilindru, 298 cmc, 13 CP) si doua versiuni – „standard” si „export”. BMW Isetta a fost astfel modelul cu cel mai mic propulsor si care dispunea de cei mai putini cai putere. Cu toate acestea s-a bucurat de un succes considerabil, in total au fost fabricate peste 160.000 exemplare.

Distribuie acest articol!