Cu un nou record in 2013, Dacia a contribuit la cresterea Renault

22 ianuarie 2014

Sursa: comunicate de presa Dacia, Renault



2013 a fost un an exceptional pentru Dacia, vanzarile sale ajungand la 429.540 de vehicule, in crestere cu 19,3% fata de anul anterior, cand fusese atins precedentul record comercial al marcii. Aceasta performanta intervine in contextul in care principalele piete auto unde Dacia este prezenta au cunoscut scaderi ale cererii pentru vehicule noi (-1,7% in Europa, -3% in regiunea Eurasia).

De remarcat ca evolutia Dacia a contribuit decisiv la cresterea Grupului Renault de anul trecut, dupa reculul (-6,3%%) din 2012. In 2013, vanzarile Grupului Renault au crescut cu 3,1%, la 2,628 milioane de unitati. Cresterea a fost repartizata egal in Europa si la nivel mondial. Cele mai importante cresteri au fost in gama „entry” de la Renault, +10%, precum si in gama Dacia, +19%.

Pe o piata in prabusire libera, aflata la cel mai scazut nivel de la inceputul anilor 2000, Dacia a reusit sa-si sporeasca cu 12,4% volumul vanzarilor, pana la 24.890 de unitati. Aceasta performanta a permis marcii Dacia sa castige 5,4 puncte de piata si sa incheie anul cu o cota de 31,6% din vanzarile totale de vehicule noi. Romania este, de altfel, tara in care Dacia detine cea mai mare cota de piata din lume. Acest rezultat se explica, in parte, prin reinnoirea completa a gamei de modele, 2013 fiind anul in care au fost lansate pe piata noul Logan MCV si noul Duster. La fel de important, Dacia a reusit in 2013 sa marcheze puncte in competitia comerciala adaptandu-si strategia la principalele schimbari de pe piata romaneasca si indeosebi la cresterea puternica a proportiei clientilor persoane juridice in ansamblul pietei (in prezent, aceasta categorie reprezinta 77% din totalul clientilor).

Insa cota de piata Dacia a crescut si in segmentul vanzarilor de flote, precum si in cel al vanzarilor catre persoanele fizice, in acest ultim caz datorita bunei utilizari a programului de reinnoire a parcului auto din Romania. Pertinenta ofertei Dacia (atat in materie de produse, cat si de servicii asociate), a permis marcii sa obtina pozitia de lider pe principalele segmente de piata. Sandero, Logan berlina, Logan MCV, Lodgy, Dokker si Duster figureaza, astfel, in postura de lider pe fiecare din segmentele lor respective de piata. Inca si mai relevant, Logan berlina, Sandero si Duster ocupa, in aceasta ordine, podiumul vanzarilor pe modele de pe piata romaneasca.

Aceasta se explica, pe de o parte, prin noutatea produselor (Dacia dispune de cea mai tanara gama de modele din Europa), dar este in egala masura rezultatul pozitionarii modelelor si, in general, al politicii de produs a marcii, care urmareste sa ofere clientilor cel mai bun raport calitate / prestatii / spatiu interior / pret de pe piata. Logan berlina ramane cel mai vandut model Dacia din Romania, cu peste 10.000 de unitati, adica aproape 40% din totalul vanzarilor marcii. Sandero, cu versiunea Stepway, domina autoritar dinamicul segment B-hatch, cu 4.707 unitati, si se situeaza pe locul al doilea in clasamentul celor mai bine vandute modele de pe piata autohtona. Duster, care a fost reinnoit in cursul ultimului trimestru din 2013, ocupa a treia pozitie a podiumului, cu 4.647 vehicule vandute.

Vanzarile Dacia in afara Romaniei au inregistrat in 2013 un nou record, cu peste 404.000 de unitati comercializate. In conditiile unei piete europene anemice, in regres cu 1,7% fata de anul 2012, marca romaneasca si-a continuat ofensiva comerciala, livrarile sale crescand cu 25,9%. In total, peste 290.000 de vehicule Dacia au fost inmatriculate in 2013 pe pietele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piata de 2,11%. De la lansarea marcii pe piata europeana, in vara anului 2005, aproape 1,5 milioane de clienti au ales un model Dacia.

In clasamentul vanzarilor pe tari prima pozitie ramane in continuare ocupata de Franta, cu aproape 94.000 de unitati si o cota de piata de 4,3%. Dacia ocupa, de altfel, locul cinci pe piata, iar modelul Sandero se situeaza pe locul trei in topul vanzarilor din aceasta tara catre persoane fizice. Germania ocupa a doua treapta a clasamentului, cu peste 47.000 de unitati si o cota de piata de 1,5%. Algeria, Turcia, Spania si Maroc au inregistrat, fiecare, vanzari de peste 30.000 de unitati. In Spania, care a cunoscut o crestere de 80% a vanzarilor Dacia, Sandero figureaza pe primul loc in topul modelelor cele mai vandute catre persoane fizice. In Marea Britanie, unde livrarile au inceput in 2013 cu o gama limitata la doua modele (Duster si Sandero), Dacia a reusit sa comercializeze peste 17.000 de vehicule, ceea ce plaseaza Regatul Unit pe locul al optulea in clasamentul tarilor de destinatie a marcii.

Dacia isi propune sa-si consolideze rezultatele pe piata romaneasca, bazandu-se in acest scop pe gama sa tanara si completa, precum si pe calitatea serviciilor sale. Dupa reinnoirea ofertei de modele, Dacia va lansa, in 2014, un nou santier de anvergura. Intreaga retea comerciala Dacia va fi, treptat, innoita. Astfel, va fi introdusa  o semnalistica si o prezentare noua, dar si noi standarde, noi servicii si noi prestatii pentru clientii marcii. Primele showroom-uri care vor aborda noua imagine vor fi inaugurate in cursul primului trimestru din 2014. Dacia isi propune ca procesul de transformare a retelei sale comerciale din Romania sa fie incheiat in 2015.