Piata auto din Europa au scazut cu 1,8%, in 2013

30 ianuarie 2014



Anul 2013 s-a incheiat cu un trist record pentru piata auto europeana – cel mai scazut nivel al inmatricularilor, de inceputul anilor 90 si pana in prezent. Cu 12,3 milioane de vehicule noi inmatriculate, scaderea din 2013 a fost de -1,8% fata de anul precedent (-200.000 de unitati).

Doar 10 piete nationale au incheiat anul in crestere, iar dintre acestea, doar 3 se regasesc printre primele 10 de pe continent: Marea Britanie (+10,8%, la 2,26 millioane de unitati), Spania (+3,3%, la 722.703) si Polonia (+6,3%, la 289.913). Alte tari cu cresteri au fost Danemarca, Norvegia, Portugalia si Grecia. In est, aproape toate tarile au inregistrat scaderi, in frunte cu Slovacia, Romania, Bulgaria, Lituania si Letonia.

Sorin Iacob, General Manager Eurotax Romania, este de parere ca "in ciuda scaderii vanzarilor de autovehicule noi la nivel european, valorile reziduale nu se inscriu pe aceeasi panta descendenta. Mai mult, din estimarile noastre reiese ca in anul 2014 se va inregistra chiar un usor reviriment al preturilor de revanzare".

Pe o astfel de piata, doar 6 marci  (dintre cele care detin o cota de piata de cel putin 1%) au avut volume in crestere: Mercedes (+5,2%, la 617.244 unitati), Skoda (+3,7%, la 508.732), Toyota (+0,4%), Dacia (+22,9%), SEAT (+11%) si Mazda (+17,9%).

"Din analiza anuala efectuata de EurotaxGlass’s Group cu privire la evolutia pietei auto la nivel european trebuie sa semnalam performanta marcii Dacia, care a inregistrat anul trecut cea mai ridicata crestere procentuala la capitolul vanzari", remarca Sorin Iacob – General Manager Eurotax Romania.

De remarcat si scaderea marcilor PSA, Citroen (-1,5%, la 601.650 unitati) si Peugeot (-6,7%, la 740.411). Grupul francez are o cota de piata in Europa de 10,9%, in vreme ce reusita planului de relansare se baza pe o cota de minimum 13%!

Si liderul pietei europene, Volkswagen, a peirdut 0,3 puncte, la 12,5% cota de piata si un volum de 1,5 milioane de unitati (-3,7%). Podiumul este completat de Ford (-3,6%, la  902.883 unitati) si Opel (-1,5%, la 825.030).