Volkswagen T-ROC, un mini Tiguan

1 martie 2014



Viitorul SUV din gama Volkswagen va fi T-ROC, ce urmeaza sa fie prezentat oficial la Salonul de la Geneva, insa cu statut de concept. Numele sau, care ne duce cu gandul la conceptul IROC, devenit apoi coupe-ul Scirocco, imprumuta T-ul cu care isi incep numele toate SUV-urile VW (Taigun, Tiguan, Touareg). Iar "ROC" face trimitere la "rock" – stanca, roca in engleza.

Prezentarea acestei noutati vine la scurt timp dupa expunerea unei noi versiuni Taigun (un alt SUV mini, asadar), la New Delhi (vez link-ul de mai jos) si poate ridica unele semne de intrebare vizavi de "suprapunerea" celor doua modele. Nu va fi asa, pentru ca Taigun este conceput pentru pietele emergente, in vreme ce T-ROC vizeaza Europa.

T-ROC, masoara 4,18 m lungime, 1,83 m latime si 1,5 inaltime, fiind mai mic decat Tiguan. Beneficiaza de un design dinamic, cu un calandru stil fagure si lumini cu LED la extremitati. Aripile evazate si impresia pavilionului sustinut doar de stalpii spate ii confera un aspect robust, sportiv.

Un element de design care retine atentia este perechea de faruri rotunde care integreaza luminile de zi cu LED si proiectoarele de ceata. Tot acolo se afla si proiectoarele de cercetare ce pot pivota, precum si o camera de luat vederi. Acestea sunt activate atunci cand cel de la volan trece pe modul Offroad, imaginea fiind transmisa pe un ecran de mari dimensiuni (o tableta detasabila, de 12,3 inch), amplasat in interior. Este o modalitate interesanta de a observa din timp capcanele din teren. Alte camere se regasesc la spate si in retrovizoarele laterale.

Pentru a demonstra ca T-ROC nu este atat de departe de versiunea de serie, Volkswagen a dotat conceptul cu un motor existent deja in gama. Este cel de pe Golf GTD, 2.0 TDI de 184 CP, asociat cu o cutie de viteze DSG7 si transmisia integrala 4MOTION. Cel de la volan poate alege intre trei moduri de condus, Street, Offroad sau Snow.