Numele oficial al acestui concept prezentat la Beijing si despre care noi am relatat de curand, aici (vezi link-ul de la finalul articolului), este Audi TT Offroad. Este un SUV inedit, care a fost dezvoltat avand ca punct de plecare coupe-ul TT. Astfel, dupa Allroad Shooting Brake (la Salonul de la Detroit), TT Quattro Sport Concept (la Salonul de la Geneva), iata acum TT Offroad Concept (la Salonul de la Beijing).
Spre deosebire de coupe-ul TT, a primit inca o pereche de portiere. Totodata, s-a renuntat in parte la alura de coupe, in favoarea celei de SUV cu accente sportive, gata de aventura. Este o interpretare interesanta a constructorului german, vizavi de diversificarea, in viitorul apropiat, a familiei de modele TT.
Cu 4,39 m lungime, 1,85 m latime si 1,53 m inaltime, TT Offroad se inscrie in gabaritul unui Q3. Insa fiind mai scund cu 9 cm, are un profil mai dinamic. Interiorul este fara mari surprize, plansa de bord fiind asemanatoare cu cea de la noul TT.
Chiar daca vorbim despre un concept, TT Offroad nu este foarte departe de un model de serie. Propulsia este asigurata de un bloc hibrid reincarcabil, asigurat de un TFSI de 2,0 litri ce dezvolta 292 CP si 380 Nm. Acesta poate fi cuplat la doua motoare electrice, unul in fata, de 40 kW si 220 Nm, iar celalalt in spate, de 80 kW si 270 Nm. In total, conceptul dispune astfel de 408 CP si 650 Nm. Gratie solutiei hibride reincarcabile, consumul mediu este de doar 1,9 litri/100 km, iar autonomia 100% electrica poate varia intre 50 si 880 km.
Motorizarea hibrida permite, de asemenea, rularea in diferite moduri. Prima varianta este 100% electrica si foloseste doar motorul spate, pentru o viteza maxima de 130 km/ora. A doua varianta implica folosirea tuturor motoarelor, cele electrice fiind utilizate ca generatoare. In fine, varianta sport foloseste intreaga putere disponibila, pentru o acceleratie 0-100 km/ora in doar 5,2 secunde si o viteza maxima de 250 km/ora.
In fine, conceptul TT Offroad impresioneaza si in privinta tehnologiilor imbarcate, in special a celor dedicate asistentei celui de la volan. Gratie radarelor si camerelor, detecteaza vehiculele care au un comportament periculos in trafic (cu dese schimbari ale benzilor de mers, de pilda), informandu-l in acest sens pe sofer. La randul sau, sistelul Online Traffic Light Information permite conectarea automobilului, printr-un smartphone, la centrul de control al semafoarelor inteligente, cu scopul de a afisa viteza optima de deplasare, pentru a avea unda verde la semafoare. Audi precizeaza ca toate aceste tehnologii sunt aproape gata sa intre in dotarea de serie!