BMW Vision Future Luxury Concept – numele spune tot

24 aprilie 2014, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Numele acestui concept, Vision Future Luxury, vorbeste de la sine despre intentiile celor de la BMW. Deocamdata vorbim despre doar un concept, adus de germani la Salonul de la Beijing 2014, insa zvonurile spun ca nu este doar prezentarea viitoarei teme de design a marcii, ci si prefigurarea noii nave amiral a bavarezilor! Fara indoiala, conceptul are ca tema de inspiratie designul de la Pininfarina Gran Lusso Coupe. Cu putina imaginatie si modificari minore, ni-l putem deja imagina transformat intr-un model de serie. Insa cum vede BMW viitorul acestui concept, in comunicatul de presa redat mai jos.

BMW Vision Future Luxury ofera o perspectiva pe termen lung asupra perceptiei pe care marca o are asupra intelegerii luxului modern. Conceptul se evidentiaza prin fuziunea intre exclusivitate si inovatie, prin experienta condusului care este, si de aceasta data, una emotionala si exclusivista. Toate acestea sunt exprimate prin designul remarcabil, alaturi de tehnologia inovatoare, conceptul de pionierat in privinta constructiei ultrausoare, interfata utilizatorului integrata perfect si experienta condusului care se adreseaza optim cerintelor tuturor ocupantilor.

"Designul BMW Vision Future Luxury este mesagerul filosofiei noastre privind luxul modern, unul in care tehnologiile inovatoare joaca un rol extrem de important. Aceste inovatii furnizeaza o experienta noua si multifatetata a luxului, care cuprinde tehnologia ultrausoara inteligenta, designul inovator al interiorului si un design radical schimbat al interfetei cu utilizatorul", declara Karim Habib, directorul BMW Design, rezumand abordarea de design a BMW Vision Future Luxury.

Aceasta abordare poate fi simtita cu usurinta la interior. De la un capat la altul, designul exprima forma si functia tehnologiilor inovatoare. De exemplu, conceptul tehnologiei ultrausoare inteligente a BMW Vision Future Luxury este exprimata in principiul de design al modelarii selective. Cu alte cuvinte, geometria si functiile specifice ale unei componente individuale sunt create dintr-o structura compozita stratificata, care cuprinde mai multe niveluri si materiale diferite. Stratul de baza initial, din tesatura fina de carbon, este urmat de un nivel functional care cuprinde componentele interfetei cu utilizatorul, interfetele de control si afisare si functiile de iluminare, dupa care urmeaza un alt strat structural, de sustinere a sarcinilor, realizat din aluminiu pentru o rezistenta suplimentara. In cele din urma, straturile superioare cuprind lemn, apoi piele pentru a crea o ambianta calda si confortabila. Cum geometria interiorului este redusa intotdeauna la esential, masa totala scade substantial. Acest tratament face loc unei tranzitii aproape perfecte, dar si unor suprafete fluide, foarte elegante.

Caracteristicile de neegalat pe care le are carbonul ca material – atat individual, cat si in combinatie cu materialele din jurul sau – sunt utilizate optim in conceptul riguros al designului ultrausor. Stratul de baza din carbon este vizibil la usi, sub scaune si mai ales la montantul B, unul cu design inovator, redus la forma sa cea mai simpla. Astfel, s-a renuntat la forma conventionala a montantul B. Constructia din carbon permite ca ramele scaunelor sa fie integrate in structura de sustinere a sarcinilor. De asemenea, exista o conexiune cu pragurile usilor si cu consola centrala, ceea ce inseamna ca montantul B este doar unul foarte mic si discret. Cu deschidere larga deosebit de generoasa si luxoasa, usile BMW Vision Future Luxury nu ar fi fost posibile fara aceasta solutie noua a montantului B, din carbon.


In zona conducatorului si a pasagerului, liniile si suprafetele definite cu precizie creeaza sentimentul unui dinamism exclusivist. Designul panoului de instrumente il completeaza indeaproape pe cel al ecranelor. Conducatorul este inconjurat de cele trei ecrane conectate, care creeaza cockpitul caracteristic BMW, orientat spre conducator. Tehnologia tridimensionala a afisajelor inseamna ca, la nivel vizual, stilul panoului de instrumente pare sa se transfere chiar in ecrane. Cu alte cuvinte, pentru privitor, spatiul interior pare sa continue in structurile solide ale panoului de instrumente, ceea ce genereaza impresia unui sentiment fara precedent de profunzime si spatialitate.

Afisajul din partea stanga prezinta in principal informatii legate de automobil, in timp ce monitorul central – programabil – afiseaza vitezometrul, turometrul si alte informatii, precum si date suplimentare adaptate contextului, prezentate doar atunci cand sunt relevante. In acelasi timp, monitorul din dreapta – Driver Information Display (afisaj de informare a conducatorului) – furnizeaza informatii suplimentare pentru infotainment. De asemenea, conducatorul are optiunea de a controla toate aceste functii prin comanda vocala.

Totusi, afisajul principal pentru conducator este BMW Vision Head Up Display. Acest afisaj transforma imaginea pe care conducatorul o are asupra lumii reale. Proiecteaza informatii esentiale in campul vizual al celui de la volan, pe trasa de deplasare. Cladirile, indicatoarele rutiere sau pericolele pot fi evidentiate direct in mediul real, directionand selectiv atentia conducatorului spre informatiile care sunt importante intr-un anumit moment. Aceasta tehnologie ofera o noua dimensiune in ceea ce priveste functiile de asistare a conducatorului precum Speed Limit Info (informatii privind limita de viteza), unde indicatoarele rutiere pot fi identificate si evidentiate in campul vizual al conducatorului, sau Traffic Light Assistant (asistare pentru semafoare), care furnizeaza informatii in timp real cu privire la fazele semafoarelor.

In locul unui afisaj central comun pentru conducator si pasagerul din fata, BMW Vision Future Luxury ofera ocupantilor locului din dreapta propriul Passenger Information Display. Acest monitor este conectat la Driver Information Display prin intermediul unui panou tactil, prin care se poate face schimb de informatii intre conducator si cel din dreapta lui. Aplicatii precum rezervarea biletelor la opera direct din automobil – prin intermediul serviciului BMW ConnectedDrive Luxury Concierge – pot fi afisate in Passenger Information Display, unde nu exista riscul distragerii atentiei conducatorului. Functiile relevante pot fi controlate confortabil de catre pasagerul din fata cu ajutorul controlerului iDrive cu interfata tactila.

In spate, doua Rear Seat Displays (afisaje pentru locurile din spate) – cu marginea din carbon – si Rear Seat Touch Command Tablet (tableta detasabila cu comanda tactila pentru locurile din spate) dau amprenta finala conceptului integrat de interfata a utilizatorului la BMW Vision Future Luxury. Aceste afisaje pot comunica cu monitoarele din fata, dar si cu serviciile BMW ConnectedDrive. Totul – de la informatii relevante pentru calatorie, precum viteza sau durata, pana la cele conexe serviciilor Luxury Concierge – poate fi afisat intr-o maniera simpla si personalizata. De asemenea, este posibila utilizarea continutului online entertainment precum streaming video si de muzica, dar si jocuri. Continutul si functiile pot fi controlate de pe scaunele din spate prin utilizarea Rear Seat Touch Command Tablet detasabile din consola centrala.


Pentru pasagerii din spate, BMW Vision Future Luxury ofera un adevarat paradis luxos al spatiului personal. Doua scaune individuale, mari si puternic conturate, ii imbie pe pasageri sa se retraga in propria "zona de confort". Masa retractabila, Rear Seat Displays inclinate si spatarele rigide ale scaunelor din fata creeaza o ambianta privata, separand aceasta zona de restul interiorului. Sentimentul de intimitate este accentuat de geometria moderna si fluenta si prin utilizarea materialelor rafinate, cu suprafete generoase de lemn care se extind de la raftul de sub luneta pentru a-i inconjura pe pasageri intr-un spatiu tridimensional elegant. Plasate strategic, lamelele luminoase integrate in lemn evoca stilul inconjurator si, cu stralucirea lor calda, accentueaza ambianta moderna si confortabila. Piele de cea mai buna calitate, prelucrata pentru a pastra culoarea si textura naturala, in nuante maro Batavia si Silk mai deschis, piele nubuk de culoare Silk si maro cald, lemn de tei stratificat – toate acestea au o aura naturala care ofera un aspect vizual si o calitate unice. Separarea dintre materialele inchise din partea superioara si cele deschise din jumatatea inferioara creeaza senzatia de caldura si sentimentul luxos de spatiu. Covorasul gros din matase pura completeaza varietatea de materiale exclusiviste din interiorul BMW Vision Future Luxury.

Cand este privit din lateral, proportiile perfecte – precise, ordonate si elegante – transmit exclusivismul BMW Vision Future Luxury. Ampatamentul lung, consolele scurte si habitaclul amplasat jos si mult in spate ofera siluetei extinse un dinamism rafinat. In stilul BMW emblematic, o linie de contur sculptata discret creeaza un arc incordat de-a lungul partii laterale a automobilului, iar suprafetele opulente de sub aceasta linie au fost configurate, ca intotdeauna la BMW, de modelatori cu experienta. Acest design sculptat manual ofera suprafetelor un caracter emotional special care nu ar fi fost posibil daca era generat de un computer. Rezultatul este accentuat suplimentar de culoarea Liquid Platinum Bronze a caroseriei, care genereaza un efect cald si stralucitor. Un artificiu exclusiv in lateralul automobilului este reprezentat de oglinzile retrovizoare, care dau impresia ca au crescut natural din decoratiunile cromate ale ferestrelor. Conceput ca o continuare vizuala a decoratiunii cromate, suportul subtire este atasat in partea de jos a oglinzii, ceea ce ii ofera un aspect gratios, dand impresia ca pluteste in aer.

Cu un design clar si simplu, indiciile traditionale ale partii frontale BMW – grila dubla a radiatorului si farurile duble – evidentiaza instantaneu identitatea de brand a BMW Vision Future Luxury. Contururile subtiri ale farurilor sunt un alt indiciu al tehnologiei inovatoare care se afla in spatele lor: farurile laser BMW. Aceasta tehnologie noua nu numai ca deschide drumul pentru o interpretare foarte compacta si dinamica a farurilor rotunde duble specifice BMW, ci impune si standarde complet noi in ceea ce priveste luminozitatea, raza si intensitatea. Fasciculul concentrat si paralel este de zece ori mai intens decat cel al sistemului LED. Datorita consumului redus de energie si cerintelor de montare a luminilor laser, aceasta tehnologie este principalul candidat pentru utilizare la automobilele viitorului.

Liniile orizontale ale profilului lateral aluneca usor in spate intr-un artificiu final. Ca si in fata, stilul caroseriei este intentionat unul discret, ceea ce permite ca stopurile inovatoare, subtiri si inguste sa faca o impresie puternica. In premiera la un automobil BMW, stopurile sunt alcatuite din LED-uri organice, ceea ce deschide drumul pentru o interpretare complet noua a luminilor BMW in forma caracteristica – litera L. Stopurile de forma L de la BMW Vision Future Luxury cuprind numeroase OLED-uri mici, si ele in forma de L.

Un LED organic consta din straturi de semiconductori din compusi organici, dispuse intre doua electrodiode. Stratul de polimer ce emite lumina are o grosime de aproximativ 400 de nanometri, adica de aproape 400 de ori mai subtire decat firul de par. LED-urile organice nu sunt doar foarte subtiri, extrem de flexibile si produc si o iluminare uniforma pe intreaga lor suprafata. Datorita dimensiunilor foarte subtiri si pentru ca nu necesita reflectoare pentru a produce dispersarea larga a luminii, acestea deschid posibilitati complet noi de utilizare a luminii in automobil.