Marca low cost de la Volkswagen, pe drumul cel bun

9 aprilie 2014

Sursa: Manager Magazin



Dupa ce, la un moment dat, parea ca s-a impotmolit, proiectul Grupului Volkswagen de lansare a unui brand low cost este din nou pe drumul cel bun. Cel putin asa sustine publicatia germana Manager Magazin, care anunta ca problemele intampinate in urma cu ceva vreme, legate de costuri, au fost depasite.

Dar care au fost problemele? In incercarea de a lansa a 13-a marca din portofoliu, gigantul german tinteste acum segmentul low cost. Numai ca, in ultimul an, principala problema in dezvoltarea acestui noi proiect a constituit-o compromisul intre criteriile de calitate specifice grupului german si reducerea de costuri de productie, atat de necesara pentru ca noul automobil sa aiba un pret competitiv.

Cei de la Manager Magazin sustin ca impasul a fost depasit si ca noua marca va cunoaste o dezvoltare progresiva. Primul model este asteptat pentru 2016 sau cel tarziu in 2017. Initial se va produce in China, piata care este lider in segmentul low cost. Va urma extinderea pe alte piete emergente si, mai apoi, in Europa, unde ar urma sa concureze cu Dacia. Ramane de vazut ce tip de automobil va fi acest model low cost, al carui pret, vehiculat de presa auto internationala, este estimat intre 6.000 si 8.000 de euro.