Toyota este cea mai puternica marca auto

22 mai 2014



In Top 100 cele mai valoroase marci la nivel mondial, gigantul Toyota este primul clasat dintre constructorii de automobile. La fel ca in cazul volumelor de vanzari, concernul nipon depaseste si la acest capitol rivalii germani.

In fiecare an, Millward Brown stabileste classementul Brandz, o adevarata referinta in privinta celor mai puternice companii de pe planeta. Metoda dupa care este alcatuit acest top are la baza calcule ce tin cont de performantele financiare, dar si de imaginea pe care firmele o au in ochii consumatorilor, totul fiind exprimat in miliarde de dolari.

Anul acesta s-a consemnat o schimbare la varf, noul lider mondial fiind Google, care a detronat Apple, in timp ce IBM completeaza podiumul. Cel mai bine clasat brand auto in 2014 este Toyota, care de altfel este primul producator de automobile ce a reusit sa vanda peste 10 milioane de unitati in 12 luni consecutive.

In clasamentul general, insa, Toyota se afla abia pe locul 26, retrogradand trei locuri, chiar daca valoarea sa a crescut cu 21% in doar un an, pana la 29,6 miliarde de dolari. Al doilea constructor auto este BMW, pe locul 32, cu opt locuri mai jos decat anul trecut si o valoare de 25,73 miliarde de dolari. Urmatorii clasati sunt Mercedes (pe 42) si Honda (70), iar Ford este ultimul producator auto care a reusit sa patrunda in Top 100 (pe locul 84).