Porsche, Toyota si Volvo, in topul satisfactiei din Germania

12 iunie 2014



Binecunoscuta ancheta anuala JD Power, referitoare la nivelul de satisfactie a proprietarilor de automobile, a plasat pe podium, anul acesta, in Germania, marcile Porsche, Toyota si Volvo. La polul opus, cei mai nemultumiti de masinile lor sunt cei care conduc automobile FIAT si Chevrolet. Studiul s-a concentrat asupra proprietarilor de automobile cu o vechime intre 1 si 3 ani.

JD Power a intervievat 18.288 de germani care au cumparat un vehicul nou in perioada ianuarie 2011 – decembrie 2012. Dintre acesteia, 72% au utilizat internetul pentru achizitie, ceea ce demonstreaza importanta mediului online pentru comertul cu automobile. De retinut ca utilizarea de smartphone-uri a crescut pana la 25%, in special in randul tinerilor (41% au intre 18 si 24 de ani).

Studiul mai arata ca soferii interogati au trecut in medie de 1,7 ori pe an pe la dealerul de marca si de 0,9 ori pe la un alt atelier. Fidelizarea clientilor cu masini a caror vechime este intre 1 si 3 ani a fost, conform studiului, de 65%.

Ca de fiecare data, studiul JD Power le-a cerut proprietarilor sa-si aprecieze propriul automobil dupa patru criterii: atractivitate, fiabilitate, cost de intretinere si calitatea serviciilor oferite de dealer. Astfel, pe primul loc in clasament s-a situat Porsche, cu 835 de puncte dintr-un maxim posibil de 1.000. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Toyota si Volvo, la egalitate de puncte (818). Top 5 a fost completat de Mercedes (811) si Skoda (805). De retinut clasarile destul de modeste ale marcilor premium BMW (locul 9, cu 793 puncte) si Audi (786 puncte, sub media pietei, de 788 puncte). La „subsol” s-au clasat FIAT (729) si Chevrolet (731), in timp ce Dacia a obtinut un rezultat onorabil, de 756 puncte.

Pe segmente, cele mai bune clasari le-au realizat modelele Toyota Yaris (823) si Avensis (848), VW Up! (825) si Touareg (842), Kia Sportage (836), Mercedes Clasa B (824), Opel Meriva (804), SEAT Leon (823) si Volvo V70/XC70 (833).