Renault si Dacia, de 15 ani impreuna

4 iunie 2014

Sursa: comunicat de presa Dacia



„Dacia, perla industriei auto romanesti, isi asteapta salvatorul”, relata Liberation, in decembrie 1998. Stirile despre privatizarea iminenta a uzinei Dacia de la Mioveni prin preluarea de catre Renault, abundau atat in presa din Romania, cat si in cea din Franta. Un an mai tarziu, in iulie 1999, uzina Dacia avea, oficial, un salvator, Renault. „Privim in urma si ne dam seama cat am construit impreuna, in Romania. In 1999, Renault nu a preluat doar o uzina, pe care a transformat-o radical, ci a pus bazele unei constructii solide, a ceea ce astazi numim Renault Romania: un lant complet de activitati specifice industriei auto, de la studii de piata si produs, la design, inginerie, testare, fabricatie, pana la comercializare si post-vanzare”, declara Nicolas Maure, director general Dacia si Renault Romania.

De la intrarea sa in grupul Renault, in 1999, Dacia a devenit un actor major al economiei romanesti. In prezent este prima companie exportatoare a Romaniei si compania cu cea mai mare cifra de afaceri din tara. Activitatea Renault in Romania dupa 15 ani se regaseste in design prin Renault Design Central Europe (Bucuresti), inginerie prin Renault Technologie Roumanie (Bucuresti,Titu si Mioveni), fabricatie prin Uzinele Dacia – Vehicule si Mecanica, Directia Logistica (Mioveni), Matrite Dacia (Pitesti) si comercializare prin Renault Commercial Roumanie (Bucuresti).


Renault Romania in cifre inseamna 17.000 de angajati (din care 31% sunt femei), 2,2 miliarde de euro investitii, 4,48 miliarde de euro cifra de afaceri in 2013, 2,9% din Produsul Intern Brut al Romaniei si 130.000 de locuri de munca generate in industria auto (peste 1.500 de furnizori implantati in Romania). In acelasi timp, Romania este leaganul marcii Dacia si a povestii de succes care a consacrat modelele sale in Europa si in bazinul mediteranean, dar si centrul industrial si logistic din care vehiculele gamei Dacia sunt livrate catre 42 de tari de pe patru continente.

In 2014, Renault Romania aniverseaza 10 ani de la lansarea Logan si 15 ani de activitate. De la lansarea modelului Logan, in 2004, marca Dacia a inregistrat un adevarat succes comercial, cu peste 2,7 milioane de vehicule vandute in Europa si in bazinul mediteranean. De atunci, marca Dacia si-a extins si reinnoit gama de modele, oferind clientilor cea mai tanara gama din Europa.

Gama Dacia cuprinde in prezent opt modele (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Dokker, Dokker VAN, Lodgy si Duster). Dacia s-a afirmat in ultimii ani drept cea mai dinamica marca auto din Europa, inregistrand o crestere a vanzarilor de aproape 43% in primele patru luni ale anului 2014, in raport cu perioada similara a anului trecut. Principalele piete de export ale marcii sunt, la inceputul anului 2014, Franta, Germania, Spania si Italia.

In ceea ce priveste Romania, Dacia si-a consolidat pozitia de lider autoritar al pietei auto interne, inregistrand, pana la data de 30 aprilie 2014, vanzari in crestere cu peste 28% fata de nivelul inregistrat in primul cvadrimestru al anului 2013. Un atu important al marcii il reprezinta reteaua sa comerciala, care acopera practic intreg teritoriul tarii si care este, de departe, cea mai extinsa si densa retea din Romania. La inceputul anului 2014, aceasta cuprindea 80 de showroom-uri si 105 ateliere service.