Inginerii Bosch din Cluj contribuie la realizarea conducerii autonome
07.07.2014
        
Distribuie acest articol!   

In anii care urmeaza, automobilele vor suferi schimbari majore. „Traficul viitorului va fi electric, automatizat si interconectat”, a declarat Volkmar Denner, presedintele Consiliului de Administratie al Grupului Bosch. „Conducerea autonoma poate reduce semnificativ numarul accidentelor si poate mari astfel in mod evident gradul de siguranta de pe sosele”, a spus Denner. „In plus, un flux mai bun al traficului poate reduce si consumul de combustibil”. In prezent, functiile de asistenta sunt utilizate deja pentru o gama larga de functii de conducere. Pe viitor, sisteme din ce in ce mai performante vor oferi soferilor asistenta din ce in ce mai variata si vor deschide treptat drumul spre conducerea complet autonoma.

Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch si care pot fi folosite pentru conducerea autonoma, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de perceptie 3D, fiind deja create conditiile pentru productia de serie. Pe langa functionalitatile specifice unei camere mono (de exemplu detectia si mentinerea benzii de mers, recunoasterea semnelor de circulatie), folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic si in acelasi timp se pot determina topografia suprafetei drumului si singularitatile acesteia (cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelari ale drumului – asa numitele „speed bumps”). Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o perceptie de 360 de grade necesara pentru conducerea autonoma. Ingineri din cadrul centrului de cercetare si dezvoltare din Cluj lucreaza la dezvoltarea de algoritmi si software pentru camera stereo produsa de Bosch, contribuind astfel la pasii semnificativi facuti in directia conducerii autonome.

Volkmar Denner a subliniat beneficiile conducerii autonome si a definit provocarile care inca necesita solutionare: „Perspectiva de a salva 1,2 milioane de vieti reprezinta o importanta sursa motivationala”, a declarat acesta, referindu-se la numarul deceselor rutiere din intreaga lume inregistrat in fiecare an. In Germania, aproape 90 la suta din toate accidentele rutiere sunt cauzate de soferi. Prin urmare, o asistenta completa in situatiile critice, precum si in situatiile de conducere monotona, ar putea mari semnificativ siguranta pe sosele. Mai mult decat atat, condusul autonom este si economic. Conform ultimelor date din trafic actualizate constant, acesta poate imbunatati fluxul de trafic si poate reduce astfel consumul de combustibil al fiecarui vehicul. Si nu in ultimul rand, „conducerea autonoma poate facilita si mobilitatea cetatenilor in varsta, aducand astfel o contributie la bunastarea sociala”, a spus Denner.

De peste zece ani, functiile de control automat al vitezei (ACC – Adaptive Cruise Control) precum si de control a distantei fata de vehiculele din fata sunt pe piata. Functia de asistenta in caz de blocaje in trafic, care mentine o viteza a automobilelor pe benzile acestora de pana la 60 km/h, este acum introdusa pe piata. Aceste functionalitati de suport pentru soferi vor fi extinse treptat. „Pana in 2020, cel tarziu, tehnologiile necesare pentru conducerea in mare parte autonoma vor ajunge la cel mai inalt nivel de performanta. In deceniul care va urma, ne asteptam sa vedem masini conduse complet cu pilot automat”, a spus Denner. Conducerea complet autonoma le va permite soferilor sa stea relaxati si sa lase masina sa efectueze toate operatiunile in locul lor, cel putin pe autostrazi.

Distribuie acest articol!