Ministrul Korodi vrea Rabla 2015 cu eco-bonusuri marite

4 iulie 2014, Sursa: comunicat de presa Ministerul Mediului, Eurotax Romania



Attila Korodi, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, a sustinut ieri o conferinta de presa in care s-a declarat multumit de modul cu s-a derulat pana acum Programul Rabla 2014. "La trei luni de la lansare sunt fericit sa va anunt ca avem deja aproximativ 10.000 de tichete rezervate. Asta inseamna ca avem alocate circa 60% din totalul de 17.000 de tichete disponibile in acest an. Si mai exista vesti bune, care ne fac sa afirmam ca programul merge foarte bine, in special datorita modificarilor pe care le-am introdus in acest an. Vorbim despre o crestere de peste 4% a vanzarilor totale de autoturisme noi in luna mai, fata de perioada similara a anului 2013. Asta ne face sa credem ca in septembrie sau octombrie vom epuiza toate tichetele disponibile in acest an, chiar inaintea datei oficiale de incheiere a Programului, care este sfarsitul lunii noiembrie", a anuntat Korodi.

In ciuda zvonurilor care preconizau incetarea acestui program incepand de anul viitor, Korodi al lasat sa se inteleaga ca el va continua. Referitor la cum va fi Programul Rabla in 2015, ministrul Mediului a facut urmatoarele precizari: "Ne gandim serios ca, pentru anul viitor, sa crestem substantial valoarea eco-bonusurilor, pentru a stimula achizitionarea a cat mai multe modele ecologice".

Contactat de 24auto.ro, Sorin Iacob ne-a declarat, referitor la viitorul Programului Rabla: "Chiar daca unii analisti din industria auto preconizau ca aceasta editie a Programului de Stimulare a Innoirii Parcului Auto National este chiar si ultima, astazi ministrul Mediul a lasat de inteles ca Rabla merge mai departe. Totusi aceasta informatie nu poate fi catalogata ca si o certitudine, mai mult ca sigur viitorul programului Rabla urmand sa fie decis dupa contabilizarea rezultatelor din acest an".

Sorin Iacob a mai adaugat: "Din anul 2005 si pana in prezent, marea majoritate a masinilor achizitionate prin Programul Rabla au fost autoturisme de buget. Chiar si ideea acestui program a fost aceea de a sustine persoanele cu resurse financiare limitate sa isi poata achizitiona o masina noua, prin casarea celei vechi. Astfel este destul de putin probabil ca prin cresterea eco-bonusurilor, vanzarile de masini eco sa creasca substantial. Deoarece aceste modele ecologice sunt inca foarte scumpe pentru puterea de cumparare a clientului roman".