BMW Seria 2: debut pentru o noua familie de motoare

14 august 2014

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Noul BMW Seria 2 Active Tourer ofera o dinamica excelenta si placerea condusului specifica BMW care combina performantele sportive cu o eficienta remarcabila. Mare parte dintre aceste calitati se datoreaza noului sistem de propulsie, utilizat in versiuni specifice modelului care se potrivesc perfect cu conceptul general de eficienta a spatiului de la BMW Seria 2 Active Tourer. Pornind de la acest concept, BMW a optat in premiera pentru utilizarea unui sistem revolutionar de tractiune fata care asigura performantele dinamice specifice marcii.

Noul BMW 218i Active Tourer este primul automobil al marcii principale BMW care va fi propulsat de noul motor cu trei cilindri. Acest propulsor, asemenea agregatelor cu patru cilindri, face parte din familia nou dezvoltata de motoare modulare, care cuprinde unitati usoare, foarte performante si eficiente din punct de vedere al consumului, toate fiind echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo.

Inca de la lansare, gama de modele BMW Seria 2 Active Tourer va include varful de gama al acestei familii de motoare modulare – un propulsor pe benzina, cu patru cilindri, care va echipa modelul BMW 225i Active Tourer. Iar primul motor cu trei cilindri, care a avut premiera mondiala la BMW i8, se va afla pentru prima data in serviciu pe un model al marcii principale BMW: BMW 218i Active Tourer. La lansarea pe piata, gama de motorizari va fi completata de un propulsor diesel cu patru cilindri, care va echipa BMW 218d Active Tourer. Si acesta face parte din noua gama de motoare modulare, dupa ce a debutat cu numai cateva luni inainte pe noul BMW X3. Toate motoarele indeplinesc normele EU6 privind emisiile.


Transmisia standard este si ea o dezvoltare noua, fiind vorba de o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Optional, in combinatie cu motorul cu trei cilindri, este disponibila o transmisie Steptronic cu sase trepte. Pentru motorizarile cu patru cilindri a fost dezvoltata o noua transmisie Steptronic cu opt viteze, care este special adaptata pentru a tine cont de configuratia cu tractiune fata si motor dispus transversal. Toate transmisiile dispun de functie Auto Start Stop, in timp ce versiunile Steptronic imbunatatesc eficienta automobilului prin functia "coasting" (mers liber, cu decuplarea automata a motorului de la transmisie la ridicarea acceleratiei).

Un aspect comun tuturor motoarelor folosite la BMW Seria 2 Active Tourer este dispunerea in linie a cilindrilor si capacitatea de 500 cmc per cilindru. Carterul integral din aluminiu si frecarea foarte redusa ofera eficienta termodinamica optimizata, o masa foarte joasa si functionare rafinata. Carterul cu design "closed-deck" este foarte rigid, in timp ce garniturile cilindrilor contribuie suplimentar la scaderea masei si reducerea frecarii. Un arbore de echilibrare (la motorul cu trei cilindri) sau doi arbori de echilibrare contrarotativi (la motoarele cu patru cilindri) asigura o functionare rafinata pe tot intervalul de turatii. Alte caracteristici comune motoarelor sunt interfetele standardizate precum punctele de prindere identice sau conexiunile cu sistemul de racire, sistemele de admisie si evacuare, precum si sistemele de incalzire si aer conditionat.

Toate motoarele pe benzina dispun de un turbocompresor integrat in galeria de evacuare, racirea cu lichid fiind disponibila atat pentru galerie, cat si pentru carcasa din aluminiu a turbinei. Gazele de evacuare au de parcurs o distanta scurta pana la sistemul de supraalimentare, ceea ce asigura o reactie prompta, in timp ce incalzirea rapida reduce frecarea interna din sistem si, implicit, consumul de combustibil. Convertorul catalitic se afla in vecinatatea supapei de gestiune a presiunii de incarcare (wastgate) si este controlata electric, fapt care reduce emisiile acestor motoare.

Toate propulsoarele diesel si pe benzina din noua familie de motoare sunt echipate cu cea mai recenta versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Motoarele pe benzina dispun de turbocompresor, injectie directa pe benzina, distributie variabila a arborelui cu came double VANOS si gestiune complet variabila a supapelor Valvetronic. La motoarele diesel optimizate termodinamic, turbocompresorul cu geometrie variabila si injectia directa common-rail cu o presiune maxima de 2.000 bar fac parte din pachet. Aceste dotari de lider mondial permit o reglare deosebit de precisa a amestecului de aer si combustibil, asigurand, in egala masura, performante remarcabile si un consum redus.