Bosch a lansat ESP hev, pentru autovehiculele hibride si electrice

11 septembrie 2014

Sursa: comunicat de presa Bosch Romania



In viitor, autovehiculele de mari dimensiuni vor avea nevoie de sisteme de propulsie electrificate pentru a respecta limitele de consum care devin din ce in ce mai stricte. Eficacitatea acestor autovehicule hibride si electrice va fi in mare parte determinata de abilitatea lor de a recupera cat mai multa energie in timpul franarii. Sistemul ESP hev oferit de Bosch este primul sistem de control al franarii din lume produs in serie care coordoneaza franarea de la nivelul rotii si al motorului electric, fara a fi nevoie de alte componente suplimentare, recuperand o proportie deosebit de mare din energia de franare in timpul procesului. Sistemul a fost lansat la mijlocul anului 2013 in dotarea modelului Mercedes-Benz S400 Hybrid. „Folosind sistemul ESP hev, toate manevrele de franare definite de Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) pot fi valorificate complet pentru recuperarea energiei”, afirma Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al Sasiului. „Noua tehnologie face parte din kitul modular de franare, cu care putem realiza un sistem de franare personalizat pentru orice autovehicul”.

La modelul S400 Hybrid, sistemul ESP hev de la Bosch coordoneaza cuplul de franare al franei hidraulice si al franei de motor si controleaza pompa electrica de vid a sistemului de amplificare a fortei de franare pe baza de vid. Circuitul de franare de pe puntea spate motoare este decuplat de la pedala de frana. Asigurand in mod deliberat un joc mai mare al pedalei de frana, autovehiculul poate fi franat initial doar cu ajutorul motorului electric conectat la puntea spate, generand electricitate. Pozitia pedalei comunica sistemului ce cuplu este necesar pentru generator. In cazul in care soferul apasa mai tare pedala de frana, este generat un cuplu de franare suplimentar pentru frana hidraulica pe puntea fata, astfel incat forta de franare este acum aplicata ambelor punti ale autovehiculului. In cazul in care generatorul nu poate asigura un cuplu de franare suficient pe puntea spate, sistemul utilizeaza pompa modulatorului hidraulic pentru a crea o presiune de franare suplimentara. Tranzitiile sunt line si imperceptibile pentru sofer – comportamentul autovehiculului si pozitia pedalei raman neschimbate.

Pe langa versiunea descrisa mai sus pentru circuitele de franare cu distributie pe puntea fata si spate, Bosch ofera si o versiune pentru circuitele de franare diagonale. ESP hev poate fi utilizat si pentru autovehiculele cu tractiune pe puntea fata sau cu tractiune integrala. Noul sistem de franare este bazat pe ESP premium, cea mai puternica dintre variantele Bosch Generation 9.

ESP hev face parte din kitul prin care Bosch poate configura un sistem de franare personalizat pentru toate autovehiculele si nevoile clientului, luand in considerare criterii precum dimensiunea autovehiculului, tipul de sistem de propulsie, gradul de electrificare si numarul de functii de asistenta. In timp ce ESP hev este solutia de franare regenerativa pentru autovehiculele hibride si electrice, sistemul ESP clasic continua sa fie solutia pentru autovehiculele conventionale. Exista, de asemenea, doua alternative cu amplificarea fortei de franare: solutia conventionala bazata pe vid si iBooster. Acest sistem nou de amplificare electromecanica a fortei de franare nu are nevoie de vid si in combinatie cu ESP hev poate spori si mai mult recuperarea energiei – oferind in acelasi timp o actionare excelenta a pedalei. In plus, iBooster ofera redundanta care este esentiala pentru viitoarele functii de conducere autonoma. Acesta va intra in productia de serie la finalul anului 2013. Cu alte cuvinte, Bosch ofera producatorilor de autovehicule un pachet unic de solutii modulare si scalabile, care este adecvat in special pentru modelele de autovehicule care sunt disponibile cu diferite sisteme de propulsie.

Impreuna cu sistemul ESP, Bosch ofera si alte componente pentru diferitele modele ale noii serii Mercedes-Benz Clasa S, inclusiv sistemele de injectie directa pentru motoarele cu aprindere prin scanteie sau diesel, afisajul amplasat in mijlocul consolei, demarorul start-stop si ventilatorul motorului.