Renault Eolab consuma 1 litru/100 km!

17 septembrie 2014



Gratie combinarii unor tehnologii si inovatii care se vor regasi pe viitoarele modele de serie, cel mai nou concept-car Renault, Eolab, are un consum de combustibil de doar 1 litru/100 km! Conceptul va fi expus peste cateva saptamani, la editia de anul acesta a Salonului de la Paris.

Pentru a atinge aceasta performanta de consum, Renault a lucrat cu mai multi furnizori de echipamente (Faurecia, Saint-Gobain, Michelin, Continental) pe trei axe: reducerea greutatii, imbunatatirea aerodinamicii si tehnologia hibrida. Cateva dintre tehnologiile utilizate au fost dezvoltate de catre furnizor, in cadrul programului guvernamental "2l/100km", insa altele sunt inovatii proprii Renault. Rezultatul este un concept care sa stea la baza viitoarelor modele de tipul lui Clio, care sa aiba un consum redus de combustibil.

De pilda, in comparatie cu modelul Clio IV, greutatea masinii este redusa cu 20% (400 kg), pana la 955 kg. Otelul nu a fost inlocuit pe scara larga cu materiale usoare, pentru a nu afecta costurile. Prin urmare, solutia au constituit-o o noua metoda de asamblare in uzina si folosirea unui otel special si a materialelor usoare gen aluminiu, plastic si magneziu. Chiar si sticla de la geamuri a fost inlocuita cu polimeri si renuntarea la mecanismele de deschidere a geamurilor.


Din punct de vedere aerodinamic, Eolab are o silueta cu 30% mai eficienta decat Clio IV. Dispune de elemente aerodinamice active – un spoiler care isi modifica pozitia si flapsuri laterale care se deplaseaza precum eleroanele de la avioane. De asemenea, jantele si anvelopele sunt cu rezistenta redusa la rulare.

Propulsia hibrida reincarcabila dezvoltata de Renault (in colaborare cu CEA, pe partea de baterii) va echipa modelele de serie pana in 2020. Combina un motor pe benzina in 3 cilindri de 999 cmc cu unul electric si asigura deplasarea in mod 100% electric pe o distanta de pana la 60 km. Transmisia are doua moduri electrice (pana la 60-70 km/ora, respectiv 120 km/ora), iar al treilea implica modul hibrid, cupland motorul termic.

Cei de la Renault sustin ca solutiile tehnice aplicate pe Eolab sunt mai economice decat cele existente actualmente pe piata. Eolab este, in viziunea Renault, un prim pas pe calea implementarii propulsiei hibrid pe modelele de mici dimensiuni. De altfel, obiectivul declarat al constructorului francez este „de a realiza un model cu doua motoare, la pretul unuia cu un singur motor”. Specialistii Renault estimeaza ca un astfel de automobil va intra in productia de mare serie peste circa un deceniu.