Prologue anticipeaza viitorul design Audi

19 noiembrie 2014



Acest concept, care va fi dezvaluit oficial zilele acestea, in cadrul Salonului de la Los Angeles, dezvaluie noul limbaj stilistic Audi si, in acelasi timp, prefigureaza viitorul model de serie A9, cu care Audi va concura noile Mercedes Clasa S Coupe si BMW Seria 6 Coupe.

Prologue este un „grand coupe” opera a noului sef de design de la Audi, Marc Lichte, numit in aceasta functie la inceputul anului. Venirea lui Lichte inseamna, in plan stilistic, o noua „ofensiva” pentru constructorul de la Ingolstadt.

Conceptul masoara 5,1 m lungime, 1,39 m inaltime si 1,95 m latime, cu un ampatament de 2,95 m. Asadar, mai scurt si mai plat decat actualul varf de gama, A8.

Partea frontala este impozanta, gratie calandrului Singleframe marit la maximum si micilor grupuri optice cu laser. La impresia de robustete contribuie si jantele pe 22 inch si „umerii” de pe partile latgerale.

Desi are dimensiunile unei limuzine, dinamismul este pastrat gratie profilului lateral de coupe si suprafetei vitrate fara stalp central, in timp ce montantul spate are o tusa de finete prin integrarea unui element decorativ din aluminiu.

Spatele retine atentia prin noile grupuri optice orizontale, in genul celor de la ultima generatie SAAB 9-5, dar si prin luneta concava, la fel ca la Citroen C6.

Si la interior se poate vedea „inceputul unei noi ere la Audi”. Cu o atmosfera la bord eleganta si aerisita, Prologue este un veritabil coupe cu 4 locuri. Iar ocupantilor le poate recunoaste smartphone-urile, astfel incat sa le ofere reglajele personale pentru scaune si climatizare. De remarcat si modul in care au fost integrate cele trei ecrane cu tehnologie OLED, fara sa afecteze desenul pe orizontala al plasei de bord.

Conceptul Audi Prologue are sub capota un V8 biturbo 4.0 TFSI de 605 CP si 700 Nm. Un overboost de 15 secunde poate duce cuplul la 750 Nm. Suficient pentru o acceleratie 0-100 km/ora in doar 3,9 secunde, in ciuda faptului ca masina cantareste  aproape doua tone (1.980 kg)! Audi anunta un consum mediu de doar 8,6 litri/100 km, gratie si unui sistem "mild hybrid", de recuperare a energiei la franare.

Prologue dispune de transmisie (tiptronic cu 8 trepte) si directie pe toate cele 4 roti, suspensie adaptiva pe aer si frane ceramice (din carbon).

In asteptarea trecerii in productia de serie, la un termen inca neanuntat, Prologue isi va face premiera mondiala in aceasta perioada, la Los Angeles. In fine, mai ramane de vazut daca in serie se va numi Audi A9 sau, dupa cum sustin unele zvonuri, Audi A7 Coupe.