Propunere BMW: statii de incarcare pe stalpii de iluminat

13 noiembrie 2014, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Cu ocazia Eurocities 2014 de la Munchen (5-8 noiembrie), la care au luat parte peste 500 de delegati ai oraselor europene pentru a discuta proiecte inovatoare de infrastructura, BMW Group a prezentat un sistem foarte eficient de iluminat public care activeaza si ca statie de incarcare pentru automobile electrice. Acest sistem inovator este rezultatul unui proiect-pilot denumit "Light and Charge" (Lumineaza si Incarca).

Primele doua sisteme prototip, instalate la BMW Welt, au devenit operationale pe 5 noiembrie, data de la care au fost si inaugurate oficial. "Light and Charge" este o combinatie revolutionara de iluminat stradal cu LED si statie de realimentare pentru automobile electrice. Statia de incarcare este integrata in reteaua BMW i ChargeNow, ceea ce inseamna ca utilizatorii pot beneficia de confortabila modalitate de plata pe factura lunara. Acest proiect este un exemplu al modului in care BMW Group utilizeaza experienta sa tehnologica atat pentru dezvoltarea automobilelor electrice, cat si pentru extinderea angajamentului fata de electromobilitate.

"Light and Charge este o solutie simpla si inovatoare al carei obiectiv este integrarea perfecta a unei retele de incarcare, ce functioneaza cursiv, in peisajul urban", a declarat Peter Schwarzenbauer, membru in Consiliul Director BMW AG, vorbind la inaugurarea oficiala a primelor doua sisteme integrate iluminat stradal/statii de incarcare. "Cardul BMW i ChargeNow ofera deja acces la cea mai mare retea de statii de reincarcare din lume si ne face mare placere ca, in cooperare cu partenerii nostri, sa extindem mai mult aceasta retea cu ajutorul proiectului Light and Charge. In final, o infrastructura perfecta de reincarcare este esentiala daca ne dorim sa vedem tot mai multe automobile electrice pe sosele oraselor noastre in viitor".

Cu designul LED modular, iluminatul stradal Light and Charge este mai eficient din punct de vedere al energiei decat iluminatul stradal conventional. Poate fi montat oriunde, iar designul modular poate fi adaptat pentru diferite locatii. Pana la patru modele LED pot fi utilizate pentru a furniza iluminat pe timp de noapte pe principalele drumuri, in timp ce unul sau doua module sunt suficiente pentru a oferi o iluminare pe strazi laterale sau in zone rezidentiale. Asa cum este in cazul farurilor automobilelor, tehnologia LED permite o distributie mai bine orientata a luminii, cu pierderi mai mici.

Prin dezvoltarea sistemului Light and Charge, BMW Group si-a dovedit angajamentul fata de implementarea unei infrastructuri perfecte de statii de incarcare pentru automobile electrice. Solutia persupune dezvoltarea, in cooperare cu municipalitatea din Munchen, infrastucturii actuale de iluminat stradal detinuta de autoritatile publice, ceea ce va creste semnificativ numarul de statii publice de incarcare. Proiectul-pilot urmeaza a fi lansat la Munchen in primavara anului 2015. Statiile de incarcare a automobilelor electrice pot fi montate in orice loc unde sunt disponibile locuri de parcare adecvate, prin simpla inlocuite a stalpilor de iluminat conventional cu sisteme Light and Charge.

Cablurile de incarcare a automobilelor electrice se ataseaza la un conector standard de pe stalpul de iluminat Light and Charge. Panoul integrat de control permite conducatorilor sa porneasca incarcarea prin simpla apasare a unui buton. Energia electrica utilizata este facturata prin intermediul retelei BMW i ChargeNow – un sistem deja familiar utilizatorilor numeroaselor statii publice de incarcare ce sunt incluse in aceasta retea. La nivel mondial, reteaua ChargeNow ofera deja clientilor BMW i aproximativ 18.000 de statii de reincarcare. In Europa, conceptul incarcarii indiferent de furnizor poate fi optimizat suplimentar cu ajutorul platformei de "e-roaming" Hubject. Sistemele Light and Charge prezentate si utilizate la Munchen au fost concepute de la inceput pentru a fi integrate in reteaua ChargeNow si in platforma Hubject. Aceasta va permite ca aceste statii suplimentare de incarcare sa fie utilizate de cat mai multi conducatori, indiferent de modelul de automobil sau de furnizorul de energie electrica.