Mazda dezvolta componente din bioplastic

18 decembrie 2014, Sursa: comunicat de presa Mazda



Mazda a dezvoltat un plastic bazat pe componente bio, potrivit pentru fabricarea componentelor exterioare ale automobilelor. Noul bioplastic va ajuta Mazda sa reduca impactul asupra mediului. Acesta este obtinut din materiale derivate din plante, limiteaza utilizarea petrolului si, totodata, emisiile de CO2. Bioplasticul poate fi colorat prin tehnologia Dye si nu trebuie vopsit, astfel ca reduce si emisiile de compusi organici volatili. Aplicarea tehnicii Dye ofera o nuanta intensa si uniforma, cu un luciu mai pronuntat decat cel obtinut prin vopsirea traditionala a plasticului.

Mazda a dezvoltat proactiv tehnologii de biomasa de mai multi ani. Sub denumirea Mazda Biotechmaterial compania a dezvoltat primul bioplastic pentru interior bazat pe plante, cu o duritate mare si rezistent la caldura, precum si primul material textil bio pentru tapiterie, obtinut complet din fibre din plante. Pentru a fi utilizate in fabricarea componentelor exterioare ale autovehiculelor si pentru a suporta factorii de mediu duri la care va fi expus, bioplasticul trebuie sa fie foarte rezistent la impact, la zgarieturi si sa nu se decoloreze.

Mazda a reusit sa creeze un material adecvat atat pentru componente de interior, cat si de exterior. A fost obtinut prin optimizarea compozitiei unui bioplastic foarte maleabil si dur cu aditivi si agenti de colorare (in curs de omologare), precum si prin imbunatatirea procesului de turnare. Acesta va permite companiei sa produca piese care sunt la fel de durabile ca si cele obtinute din ABS vopsit, dar care vor avea un aspect mai calitativ si avantaje de design.

Bioplasticul va fi folosit pentru inceput la interiorul noii Mazda MX-5, care va fi lansata in 2015, urmand ca mai tarziu sa fie inclus si in componentele de la exteriorul altor modele de serie. Mazda va prezenta prototipuri de piese Mazda Biotechmaterial, realizate din bioplastic, la expozitia Eco-Products 2014, ce va avea loc in perioada urmatoare la Tokyo. Materialul a fost dezvoltat in colaborare cu Mitsubishi Chemical Corporation.