Ochelarii inteligenti Google Glass, folositi in productia BMW
09.12.2014
        
Distribuie acest articol!   

O imagine face cat 1.000 de cuvinte: in prezent, BMW Group deruleaza un proiect-pilot la uzina pe care o are la Spartanburg (SUA), al carui obiectiv este sa determine daca tehnologia portabila poate imbunatati si accelera fluxul de lucru in asigurarea calitatii. Pentru aceasta, angajatii utilizeaza Google Glass pentru a inregistra seriile de teste efectuate pe automobilele de preserie. Instrumentul le permite sa faca fotografii sau videoclipuri ca mijloc de documentare a potentialelor abateri, oferind o modalitate mai buna, mai rapida si mai clara de a le analiza si de a le corecta ulterior. In prezent, BMW Group evalueaza sub ce forma acest proiect-pilot inovator poate fi transferat spre alte zone si locatii de productie. Proiectul este un element al actualei campanii Industry 4.0 desfasurata de BMW Group, instituita pentru a evalua modul in care noile tehnologii pot fi aplicate pentru a oferi sustinere optima angajatilor in productie si in planificarea acesteia.

Obiectivul proiectului-pilot de la uzina din Spartanburg este imbunatatirea comunicarii intre controlorii calitatii din centrul de analiza al productiei de preserie, pe de-o parte, si inginerii de dezvoltare, pe de alta parte. BMW Group realizeaza o verificare completa a fiecarui automobil de preserie, astfel incat sa fie garantata calitatea premium a tuturor automobilelor in productia de serie ulterioara. Anterior, potentialele probleme identificate la automobilele de preserie erau documentate in scris. Destul de des, descrierea problemei era prea vaga, ceea ce, la unul din patru cazuri, ridica noi intrebari din partea departamentului de specialitate competent.

Ochelarii inteligenti fac posibil ca angajatii din centrul de analiza sa adauge secvente foto sau video in rapoartele lor. Afisajul optic montat pe cap este echipat cu o camera care are trei setari diferite: fotografii, inregistrare video si context video. In cel din urma mod, camera este pornita in permanenta; la fiecare doua minute, imaginile video sunt stocate temporar si pot fi transferate ulterior, prin apasarea unui buton, catre un server al uzinei BMW Group pentru stocare permanenta. Acesta este un mare avantaj in special pentru cazurile cand defectiunile nu pot fi reproduse cu exactitate. "Pe perioada proiectului-pilot, intentionam sa adaugam o functie de apel video, astfel incat problema sa fie discutata in direct cu departamentele de dezvoltare competente", a explicat coordonatorul proiectului, Jorg Schulte.

Pana acum, rezultatele proiectului-pilot au fost atat de incurajatoare incat este luata in considerare aplicarea in faza de asamblare finala a automobilelor de serie. In acest domeniu, inspectiile sunt efectuate conform planurilor de testare si apoi sunt documentate pe terminalele unor computere stationare. In functie de echiparea automobilului, numarul de teste individuale ce se efectueaza variata intre 10 si 25. Pentru documentarea acestora, controlorii trebuie sa faca numeroase drumuri intre automobil si terminal. "Cu Google Glass, echipele de verificare ar putea sta langa automobil, sa priveasca planurile de verificate pe afisajul integral al dispozitivului si sa le bifeze prin control vocal. Astfel, ambele maini ar fi libere pentru realizarea testelor in orice moment", a completat Schulte.

BMW Group are o retea de productie de ultima ora, care se dezvolta continuu. Anumite initiative reunite sub termenul Industry 4.0, care in prezent sunt subiectul unei dezbateri publice, au fost introduse anterior in cadrul BMW Group sau sunt in faza de lansare. Pentru BMW Group, Industry 4.0 nu inseamna o productie complet automoatizata sau o crestere a gradului de automatizare. In acest context, aceasta inseamna utilizarea rationala a noilor tehnologii in dorinta de a oferi un sprijin ideal pentru oamenii din zonele de productie si planificare a productiei. Pe langa gestiunea inteligenta a datelor, abordarea include si sisteme sofisticate om-robot care pot imbunatati semnificativ procedurile de lucru nefavorabile din punct de vedere ergonomic. Deoarece universul digital si cel fizic se imbina tot mai mult, apar noi oportunitati care permit oamenilor sa coopereze mai eficient in cadrul retelei internationale de productie a BMW Group. In viitor, sistemele mobile de asistenta vor oferi o sustinere imbunatatita angajatilor din productie. Accentul este pus mereu pe beneficii specifice in tehnologiile de productie care se translateaza, in final catre client prin produse de o mai buna calitate.

 

Distribuie acest articol!