BMW Group – peste 2 milioane de unitati, in 2014

11 ianuarie 2015, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



BMW Group a livrat clientilor peste doua milioane de automobile in 2014, acesta fiind al patrulea an-record consecutiv. Un total de 2.117.965 de automobile BMW, MINI si Rolls-Royce au fost vandute, mai mult ca niciodata in istoria concernului (anul anterior: 1.963.798 / +7,9%). Toate marcile companiei au incheiat anul cu vanzari semnificativ mai mari in decembrie – un plus de 15,2%: in ultima luna a anului au fost livrate 215.217 automobile (anul anterior: 186.786).

2014 a fost cel mai bun an din istoria marcii BMW. Livrarile de automobile BMW au totalizat 1.811.719 unitati, o crestere de 9,5% fata de anul anterior (1.655.138). Si in decembrie, vanzarile au atins un nou maxim, cu 14,2% mai multe decat aceeasi luna din 2013 (177.954 / anul anterior: 155.835).

Aproximativ 17.800 clienti au intrat, in 2014, in posesia unui automobil inovator din portofoliul BMW i. Livrarile la nivel global pentru BMW i3 au totalizat 16.052 de unitati; aproximativ trei sferturi din acest volum de vanzari s-au realizat in a doua jumatate a anului, dupa lansarea la finalul primaverii pe numeroase piete majore, printre care si SUA. Cheile a 1.741 de automobile BMW i8 au fost inmanate clientilor de la inceperea vanzarilor in vara.

In ciuda schimbarii modelului principal MINI in acest an, vanzarile anuale au ramas aproape de nivelul inregistrat cu un an inainte, cu un total de 302.183 de automobile livrate clientilor (2013: 305.030 / -1,0%). Rolls-Royce Motor Cars a anuntat vanzari-record pentru al cincilea an consecutiv, 4.063 de unitati (2013: 3.630 / +11,9%) fiind vandute la nivel global in 2014, mai multe care niciodata in istoria de 111 ani a marcii. BMW Motorrad a inregistrat al patrulea an consecutiv cu vanzari-record, comercializand peste 120.000 de motociclete si maxiscutere pentru prima data in istorie, o crestere de aproximativ 7%.

In Europa, un total de 913.803 automobile ale marcilor BMW si MINI au fost livrate clientilor (2013: 858.990 / +6,4%). Toate pietele europene au inregistrat cresteri in 2014. Piata interna BMW Group, Germania, a avut o crestere de 1,7% pe parcursul anului, cu 273.433 de noi automobile inmatriculate (2013: 268.838). Vanzarile in cea de-a doua piata din regiune, Marea Britanie, au crescut cu 8,4% in 2014 (204.749 / 2013: 188.837), in timp ce 67.449 de automobile BMW si MINI au fost livrate in Franta, o crestere de 5,3% (2013: 64.082).