Desi vandut in pierdere, VW Phaeton va avea un succesor

2 februarie 2015



Devenit unul dintre cele mai discrete modele din gama Volkswagen, Phaeton continua sa figureze in oferta constructorului german. Prezentat in premiera la Geneva 2002, varful de lance de la VW a devenit intre timp cel mai "batran" model din gama, constructorul german fiind departe de a face profit cu aceasta limuzina.

A fost "copilul de suflet" al lui Ferdinand Piech, aflat la fraiele VW Group, care si-a dorit un automobil reprezentativ, confortabil, puternic si impunator. Motorizarile au pastrat specificatiile stabilite: W12 de 6,0 litri, 450 CP si 560 Nm sau V10 de 5,0 litri TDI, 313 CP si 750 Nm, altfel numai bune pentru a deplasa o imensitate ce cantareste pana la 2,6 tone!

Phaeton nu a inregistrat insa succesul scontat. Nici implementarea unor motoare mai mici si revizuirile din 2007 si 2010 nu au adus mult dorita relansare. A ramas insa in oferta VW, chiar daca avea misiunea aproape imposibila de a lupta cu limuzine mai evoluate tehnologic si ale caror blazoane sunt mult mai stralucitoare – Bentley sau Audi, ca sa ne referim doar la cele din VW Group! A continuat sa existe pe piata, chiar daca vanzarile au devenit de-a dreptul simbolice. Constructorul a pierdut 28.000 de euro la fiecare exemplar vandut intre 2002 si 2012. Si asta in timp ce VW incearca acum sa micsoreze costurile cu 5 miliarde de euro pe an!

Dincolo de statistici, Phaeton este un produs indispensabil pentru Volkswagen, cel putin ca imagine. Iata de ce el va avea un continuator, urmatoarea generatie fiind prevazuta la orizontul anilor 2017-2018. Viitorul Phaeton va fi dezvoltat pe platforma tehnica MLB, pe care o va imparti cu actalul Audi A8. Costul estimat pentru dezvoltare este pe masura: 650 milioane de euro.