Asa arata BMW 3.0 CSL Hommage

24 mai 2015, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Printre studiile de design si frumusetile auto dintr-o era trecuta ce s-au strans la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Group a prezentat noul BMW 3.0 CSL Hommage – un omagiul adus de echipa de design BMW modelului 3.0 CSL, un BMW coupe clasic atemporal si emblematic din anii 70.

"Automobilele Hommage demonstreaza nu numai cat suntem de mandri de patrimoniul nostru, ci si cat de important este trecutul in determinarea viitorului", a declarat Adrian van Hooydonk, vicepresedinte executiv BMW Group Design. "BMW 3.0 CSL Hommage reprezinta o conexiune cu realizarile ingineresti exemplificate de designul ultrausor si performantele BMW 3.0 CSL. Datorita constructiei ultrausoare inteligente si materialelor moderne, 3.0 CSL Hommage aduce caracterul modelului initial in secolul XXI, pe care il prezinta intr-o forma noua si interesanta", a completat el, rezumand abordarea echipei de design in conceperea BMW 3.0 CSL Hommage.

Acronimul CSL vine de la Coupe Sport Leichtbau (coupe, sport, ultrausor). Cu capota fata si spate, dar si aripile din aluminiu, geamurile din plexiglas si echiparea redusa strict la lucrurile esentiale, vechiul BMW 3.0 CSL a facut ca masa lui sa fie cu aproape 200 de kilograme mai mica decat a "fratelui" BMW 3.0 CS. Astfel, a fost predestinat sa aiba o cariera pe circuitele de curse. Daca materialul preferat era aluminiu in anii ’70, astazi vorbim de fibra de carbon – sau plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) – pentru ca ofera raportul optim intre masa si rezistenta. BMW 3.0 CSL Hommage utilizeaza foarte mult acest material compozit high-tech, reinterpretand conceptul designului ultrausor pentru epoca moderna. Oriunde este folosit CFRP, acesta este vizibil – facand ca principiul designului ultrausor sa fie tangibil atat la interior, cat si la exterior.

BMW 3.0 CSL Hommage este o viziune de atletism pur: caroseria alungita incepe cu deflectoare de aer specifice, pasaje puternice ale rotilor si spoilere proeminente pe acoperis si in spate. In ciuda dimensiunilor, elementele aerodinamice sunt importante pentru ca aerul sa curga optim de-a lungul partilor laterale ale automobilului. Deflectorul de aer din fata contribuie la ventilarea compartimentului motor, in timp ce aripile de pe rotile spate asigura debitul optim de aer in jurul automobilului. Retrovizoarele laterale mici contribuie la reducerea suplimentara a rezistentei aerodinamice. Spoilerul spate mare creste forta de apasare asupra puntii spate propulsoare, astfel ca imbunatateste transmisia puterii. Sistemele Air Curtain si Air Breather garanteaza o ventilare optima a pasajelor rotilor. Iar increderea in sine si calitatile sportive ale BMW 3.0 CSL Hommage sunt rezumate perfect de culoarea originala a predecesorului spiritual – Golf Yellow.

Redus la minimum, interiorul BMW 3.0 CSL Hommage demonstreaza utilizarea designului ultrausor si confera caracterului sportiv o eleganta palpabila. Toate elementele interiorului sunt cele absolut necesare. Infotainmentul este la fel de minimalist in concept: un afisaj central pe coloana de directie informeaza conducatorul cu privire la treapta de viteza actuala, viteza, turatiile si punctul de schimbare.

Printre echipamentele specifice curselor se numara scaunele "scoica" cu cusaturi de inalta calitate, centurile de siguranta cu sase puncte de prindere si dotarile de siguranta, eloxate si de culoare rosie, precum duzele de evacuare pentru spuma de stingere, extinctorul in sine si cele doua comutatoare de pe consola centrala pentru oprire de urgenta, respectiv pentru mecanismul de stingere a incendiului. Singurele elemente din spatele habitaclului sunt cele doua casti integrate in tunelul transmisiei. Cand nu sunt folosite, acestea sunt fixate cu o curea. In locul banchetei sunt doar capacele acumulatorilor de energie eBoost. Tehnologia speciala de reflexie in combinatie cu benzile LED creeaza un efect 3D impresionant asupra capacelor.