Top 5 salarii din industria auto

3 mai 2015



Se stie, cei aflati la carma gigantilor din industria auto incaseaza salarii pe masura, cifre astronomice in comparatie cu leafa unui simplu salariat din cadrul aceleiasi companii. Cat de mari sunt lefurile sefilor? Ei bine, raspunsul la aceasta intrebare il gasiti mai jos, cu precizarea ca sumele reprezinta totalul sumelor incasate pentru anul 2014, iar unii constructori de anvergura, precum Ford sau BMW, nu au comunicat aceasta suma. Nici Toyota nu a anuntat cu cat a fost platit anul trecut Akio Toyoda, a carui leafa in 2013 a fost de "doar" 1,6 milioane de euro.

Locul 5 – Dieter Zetsche. Seful de la Daimler (Mercedes, Smart) a avut anul trecut o leafa in crestere cu 1,4 %, datorita vanzarilor record inregistrate de grup. Asadar, 8,36 millioane de euro, din care 2 milioane reprezinta "salariul de baza".

Locul 4 – Mary Barra. In ciuda imaginii afectate de repetatele rechemari in service de anul trecut, General Motors a fost generos cu salariul presedintelui sau: 13,1 milioane de euro.

Locul 3 – Carlos Ghosn. Presedintelui Aliantei Renault-Nissan ii revin 7,2 millioane de euro de la Renault si aproximativ aceeasi suma de la Nissan. In total, circa 14,4 milioane de euro.

Locul 2 – Martin Winterkorn. Presedintele celui de-al doilea producator mondial, Grupul Volkswagen, a incasat anul trecut 15,9 milioane de euro. Mai putin in comparatie cu anul 2011, cand a primit 17 milioane de euro. Criza este de vina, chiar daca vanzarile de anul trecut ale grupului au inregistrat un record istoric, de 10 milioane de unitati!

Locul 1 – Sergio Marchionne (foto). De departe, cel mai bine remunerat din acest top este administratorul delegat al Fiat Chrysler Automobiles: peste 72,6 millioane de euro! Salariul de baza este de 6 milioane de euro, diferenta fiind un bonus special acordat sub diverse forme – cash, actiuni – pentru incheierea cu succes, de anul trecut, a fuziunii Fiat – Chrysler.