Citroen renunta la suspensia pneumatica

28 iunie 2015



Printre marile invoatii aduse de Citroen in industria automobilului se numara si suspensia pneumatica. Primele teste au fost efectuate in 1944, pentru modelul 2CV. Dar primul model ce a beneficiat de aceasta optiune la rotile din spate a fost Traction Avant, in 1954. Noul concept devine cunoscut in 1955, odata cu modelul DS 19. Suspensia pneumatica, folosita la toate cele patru roti, stabileste noi standarde in confortul pe drum, mentinand, de asemenea, vehiculul la o inaltime constanta. Inainte de lansarea modelului GS in 1970, acest tip de suspensie era folosit doar la DS si ID. A fost ulterior montata pe CX, BX, XM, Xantia, C5 si C6. Odata cu aparitia sistemelor electronice, suspensia hidropneumatica devine suspensie activa si adopta denumirea de Suspensie Hidractiva ori Hydractive III, la noul model C5.

Din pacate, anul trecut, doar 10.000 de unitati vandute au fost dotate cu acest tip de suspensie, altfel disponibila la costuri de productie destul de ridicate. In aceste conditii, finalul de cariera pentru suspensia pneumatica pare sa fie destul de aproape! In incercarea de a oferi cel mai bun confort la bord, dar la costuri mult reduse, cei de la PSA Peugeot Citroen pregatesc, se pare, alte tehnologii, care sa inlocuiasca suspensia hidractiva.

Un prim indiciu in privinta acestei schimbari este dat de brandul DS, devenit independent si care nu utilizeaza  suspensia hidractiva la niciun model. In prezent, pe plan mondial, doar cateva marci de top (Audi, Porsche, Mercedes, Rolls-Royce) utilizeaza aceasta tehnologie costisitoare.