Grupul Volkswagen, intre stagnare si restructurare

16 iunie 2015



Batalia pentru suprematie in industria auto pare sa se transforme intr-una de uzura. Grupul Volkswagen, ale carui ambitii declarate sunt de a deveni lider mondial pana in 2018, si-a anuntat recent rezultatele pe primele 5 luni din 2015.  Oarecum surprinzator, cresterea este, de data aceasta, de doar 0,3%!

Situatia a fost salvata de Porsche si Audi, care au raportat cresteri de 30,3%, respectiv 4,3%. De asemenea, cresteri au mai avut SEAT (8,6%) si Skoda (5,1%). Culmea,  singurul brand din grup care nu a reusit sa creasca este tocmai… Volkswagen! Acesta a inregistrat o scadere cu 3% in primele 5 luni din 2015 si are un bilant negativ pe ultimele 8 luni. Din ianuarie si pana la inceputul lui iunie 2015, grupul Volkswagen a vandut 4,2 milioane de unitati la nivel global.

Pe fondul acestor rezultate neconvigatoare, in media germana au aparut, zilele trecute, informatii referitoare la o preconizata restructurare a Grupului Volkswagen. Este vorba de o restructurare majora, care ar urma sa modifice organizarea si functionarea concernului. Mai exact se vorbeste despre o divizare a grupului in patru companii independente, fiecare urmand sa regrupeze cate trei marci.

Conform cotidianului economic german Handelsblatt, Grupul Volkswagen ar urma sa fie divizat in patru holdinguri independente. Fostul sef de la BMW Herbert Diess, venit recent la VW, ar urma sa preia conducerea unuia dintre acestea, cel care ar trebui sa reuneasca marcile generaliste – Volkswagen, SEAT si Skoda. Obiectivul principal va fi reducerea costurilor de productie pentru marca VW, care detine numeroase unitati productive in Germania.

Marcile de prestigiu Bugatti, Bentley si Porsche vor fi reunite intr-o alta entitate, in timp ce grupul format deja din Audi, Lamborghini si Ducati va fi pastrat si va deveni si el independent. In fine, cel de-al patrulea grup ar urma sa reuneasca marcile de camioane Scania si MAN si marca de vehicule utilitare VW.