Motorul Anului 2015 - castigatoarele
19.06.2015
        
Distribuie acest articol!   

Dupa trei ani in care Ford a triumfat cu celebrul sau EcoBoost in 3 cilindri turbo de 999 cmc, titlul de Motorul international al Anului a revenit, de aceasta data, agregatului in 3 cilindri pe benzina de 1,5 litri de pe BMW i8. Trofeele Motorul International al Anului 2015 (2015 Engine of the Year Awards) au fost acordate pe baza voturilor a 65 de jurnalisti auto din intreaga lume, reuniti intr-un juriu initiat de revista Engine Technology International.

BMW este cel mai premiat constructor la aceasta editie a concursului, pentru ca, pe langa victoria “la general”, a reusit si trei victorii “la clase” in competitia celor mai bune motoare din lume. Dar iata cum arata palmaresul editiei din acest an:

Motorul Anului 2015: BMW 1.5 litri 3 cilindri hibrid

Sub 1,0 litru: Ford 3 cilindri 999 cmc turbo
1,0-1,4 litri: PSA Peugeot Citroen 1,2 litri 3 cilindri turbo
1,4-1,8 litri: BMW 1,5 litri 3 cilindri hibrid
1,8-2,0 litri: Mercedes-AMG 2,0 litri turbo
2,0-2,5 litri: Audi 2,5 litri 5 cilindri turbo
2,5-3,0 litri: BMW M 3,0 litri bi-turbo 6 cilindri
3,0-4,0 litri: McLaren 3,8 litri bi-turbo V8
Peste 4,0 litri: Ferrari 4,5 litri V8

Motorul Verde al Anului 2015: Tesla – motor electric
Motor nou: BMW 1,5 litri 3 cilindri hibrid
Motor performant: Ferrari 4,5 litri V8

Motorul de la BMW i8 a fost desemnat castigatorul categoriei sale datorita propulsorului pe benzina cu 3 cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo, in timp ce intregul sistem de propulsie al BMW i8 a reusit o alta victorie la clasa pentru cel mai bun "motor nou". De asemenea, combinatia intre electromotor si motorul cu ardere interna a obtinut succesul si in clasamentul general. In categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsa intre 2,5 si 3,0 litri, motorul pe benzina, cu 6 cilindri dispusi in linie si tehnologie M TwinPower Turbo, de la modelele BMW M3 si BMW M4 a ocupat primul loc.

Motorul cu ardere interna, cu 3 cilindri de la BMW i8 dezvolta 231 CP si actioneaza puntea spate, in timp ce electromotorul de 131 CP este alimentat de un acumulator litiu-ion care poate fi incarcat de la o sursa casnica de energie electrica si transmite puterea spre puntea fata. Acest sistem hibrid plug-in, dezvoltat si produs de BMW Group, permite o autonomie de pana la 37 km in regimul de testare EU si o viteza maxima de 120 km/h in regim integral electric, cuplate cu o experienta a condusului cu tractiune integrala, evidentiata de accelerati puternica si o distributie dinamica a puterii in virajele abordare sportiv. Cea mai puternica dintre cele doua surse actioneaza puntea spate si utilizeaza impulsul electric oferit de sistemul hibrid pentru a furniza placerea condusului specifica BMW, dar si un nivel revolutionat in ceea ce priveste eficienta. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat in 4,4 secunde, cu un consum mediu mixt – calculat in ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in – de 2,1 l/100 km si 11,9 kWh de electricitate. Aceasta echivaleaza cu emisii CO2 de 49 g/km. 

 

Distribuie acest articol!