Simone Tempestini a castigat Sibiu Rally Challenge 2015

25 august 2015



Sibiu Rally Challenge, festivalul sporturilor cu motor si etapa a sasea a Campionatului National de Raliuri Dunlop, s-a incheiat sambata seara la capatul unei zile care a avut drept principal punct de atractie specialele programate pe cel mai frumos drum din Romania, Transfagarasanul. Lider dupa prima zi, Simone Tempestini si-a adjudecat toate probele si si-a trecut in cont a cincea victorie din acest an.

In ziua secunda a Sibiu Rally Challenge, Transfagarasanul si-a intampinat oaspetii cu o vreme atipica pentru luna august. Temperaturi extrem de joase, cu putin peste limita de inghet, ceata si dese reprize de ploaie mocaneasca. Evident, in aceste conditii, sarcina pilotilor a devenit mult mai dificila, alegerea pneurilor potrivite putand sa faca diferenta in lupta pentru victorie. in plus, toti pilotii s-au plans de lipsa de vizibilitate la a doua coborare de pe Transfagarasan, care le-a afectat prestatia pe proba respectiva.

Din punct de vedere sportiv, pe prima bucla, Simone Tempestini si Bogdan Marisca, pilotii care ocupau la finele primei zile locurile 1 si 2, la o distanta de 2,6 secunde, au terminat toate cele trei probe in aceeasi ordine, in fruntea ierarhiei. Simone a reusit sa-si mareasca avansul la 24 de secunde, insa nu a ridicat piciorul din acceleratie, si a bifat cel mai bun timp si pe ultimele trei probe, in care a fost secondat de Marisca (PS7) si Szabo (PS6 si PS8). Astfel, la capatul unui raliu in care doar Bogdan i-a rapit, pe prima speciala, sansa de a avea un procentaj de 100% in ceea ce priveste ”scratch”-urile, liderul campionatului si-a adjudecat al cincilea succes din acest an si s-a distantat in fruntea ierarhiei absolute. Pozitia secunda i-a revenit lui Bogdan Marisca, cel care, a terminat la 56,2 secunde de invingator.

Daca la finele primei zile Raul Badiu si Sebi Barbu, piloti aflati in disputa pentru suprematia la doua roti motrice, ocupau locurile 3 si 4, inca de pe prima proba a zilei pilotii cu ”integrale” au probat superioritatea materialului de concurs. Marco Tempestini si Dan Girtofan au devenit pilotii care luptau pentru treapta a treia a podiumului, iar Gergo Szabo, urcat pe pozitia a 6-a, se intercala intre Badiu si Barbu. O proba mai tarziu, Szabo i-a luat fata lui Raul, si era clar ca lupta pentru treapta a treia a podiumului se va da intre Tempestini sr, Girtofan si pilotul maghiar.

Decisiva avea sa fie proba cu numarul 5, prima trecere pe speciala ”Baraj”. O siguranta arsa la sistemul de dezaburire l-a obligat pe Marco Tempestini sa mearga 4 km fara vizibilitate. ”Sunt ghinionist. Atata vreme cat nu am avut probleme am avut un ritm care ma facea sa ma gandesc ca vom repeta isprava de la Transilvania Rally, acolo unde am avut un podium integral Napoca Rally Academy. Din pacate, defectiunea de pe PS5, iar apoi faptul ca am ramas fara treapta a patra pe ”legatura”, ne-a obligat sa ne multumim cu mai putin”, a declarat Marco. El a obtinut doar locul 10 pe speciala amintita si ajungea pe locul 5, pe care a si terminat intrecerea. Clasat inaintea lui Girtofan, Szabo reusea sa urce pe locul 3, pe care si l-a aparat apoi pana la final, impunandu-se cu un avans de 17 secunde in duelul cu brasoveanul.