Scandalul Volkswagen – ce va urma?

13 octombrie 2015



Volkswagen a anuntat ca procedura de rechemare a masinilor vizate de scandalul DieselGate ar putea incepe in ianuarie 2016 si va dura tot anul viitor, insa fara a detalia in ce va consta modificarea ce trebuie adusa motoarelor, pentru a corespunde normelor de poluare in care au fost incadrate.

Solutia tehnica prevazuta pentru majoritatea automobilelor consta intr-o modificare a softului motoarelor, insa vor fi si cazuri in care vor fi necesare interventii mecanice. Evident, toate vor fi efectuate gratuit pentru clienti. Planul celor de la Volkswagen prevede ca, in paralel cu ancheta interna, menita sa faca lumina in acest scandal atat de rusinos, sa informeze autoritatile si clientii in legatura cu masurile care se impun pentru remedierea situatiei.

De altfel, Volkswagen a pus deja la dispozitia celor interesati pagini de internet in care, prin simpla introducere a seriei de sasiu, se poate verifica daca un automobil intra sau nu sub incidenta acestor rechemari in service. Paginile au fost create atat pentru marca Volkswagen, cat si pentru alte marci din concern (Audi, Skoda si SEAT).

De regula, aceste instrumente de verificare online sunt integrate in paginile de internet ale marcilor respective, la nivel national. In Romania, aperoximativ 100.000 de autoturisme Volkswagen, Audi, Skoda si SEAT dotate cu motoarele diesel in cauza au fost vandute oficial si vor trebui sa treaca prin service, pentru remedierea situatiei.

Pentru a face fata uriaselor cheltuieli care se prefigureaza in urma acestui scandal (rechemari, amenzi dar si campanii de refacere a imaginii si recastigare a increderii clientilor), Volkswagen a anuntat ca va lansa un amplu program de economii. Astfel, majoritatea investitiilor in infrastructura si masini-unelte vor fi amanate, o serie de proiecte vor fi reexaminate, dezvoltarea unor modele de top sau de nisa va fi anulata sau amanata, iar investitiile in fotbal vor fi si ele revizuite.

Asadar, vor urma masuri de austeritate la Volkswagen, care vor implica decizii radicale si dureroase, pentru a face fata scandalului si a asigura supravietuirea companiei. Din pacate, consecintele inca nu sunt clare, astfel ca cei de la Volkswagen sunt nevoiti sa reexamineze toate proiectele de investitii. Asa se face ca “tot ce nu este foarte necesar va fi abandonat sau amanat”, a anuntat noul presedinte al VW Group, Matthias Muller.

“Calitatea produselor si a echipelor noastre sunt atuurile care nu au disparut cu aceasta criza de incredere pe care o traverseaza grupul. Putem surmonta aceasta criza si o vom face. Principala noastra misiune este acum de a recastiga increderea peirduta – in fata clientilor, a partenerilor, a investitorilor si a marelui public”, a declarat recent Matthias Muller, in fata a 20.000 de salariati ai uzinei de la Wolfsburg.