Renault revine in Formula 1 cu propria echipa, in 2016

4 decembrie 2015, Sursa: comunicat de presa Renault Romania



Dupa anuntul facut in septembrie, pentru semnarea unei scrisori de intentie cu Lotus, echipele Renault au continuat sa analizeze, in paralel, posibilitatea revenirii in Formula 1. O atentie deosebita a fost concentrata pe doua aspecte: a concura cu succes cu propria echipa si a garanta conditiile economice pentru o revenire la fel de stabila in 2016.

"Renault a avut doua optiuni: sa se intoarca 100% sau sa paraseasca domeniul. Dupa un studiu detaliat, am decis ca Renault sa participe in Formula 1 incepand cu 2016. Detaliile finale furnizate de principalii actori implicati in F1 ne-au dat increderea necesara pentru a accepta aceasta noua provocare. Ambitia noastra este de a castiga – chiar daca va dura ceva timp", a declarat Carlos Ghosn, presedinte si CEO Renault.

Redevenind o echipa completa, Renault va avea beneficii maxime de la victoriile sale. Recompensa pentru rolul de furnizor de motoare s-a dovedit a fi limitata. Randamentul investitiei impusa de noile reglementari ce privesc motoarele si rentabilitatea in termeni de imagine au fost reduse.

Sunt sustinute in continuare eforturile pentru finalizarea termenilor de achizitie a echipei Lotus F1 in cel mai scurt timp posibil. Principalele contracte au fost semnate in data de 3 decembrie 2015. Lotus F1 se distinge intr-adevar ca fiind cel mai bun partener pentru Renault, colaborand de 15 de ani si devenind campioni mondiali impreuna in 2005 si 2006.

Renault a avut o implicare neintrerupta in Formula 1 timp de aproape 40 de ani. In 1977, a revolutionat competitia cu introducerea motorului turbo, o tehnica care a devenit rapid de referinta in acest sport. Renault a participat la mai mult de 600 competitii Grand Prix, obtinand 168 de victorii, 12 titluri la constructor si 11 titluri pentru piloti.

Formula 1 este vector de notorietate si imagine de marca pentru Renault pe toate pietele sale din intreaga lume. Formula 1 este unul dintre sporturile care se bucura de cea mai buna acoperire media la nivel mondial datorita interesului manifestat pe cele cinci continente, in special in zona pietelor emergente. Acesta atrage 450 de milioane de telespectatori in fiecare an, iar potentialul sau de crestere este important multumita oportunitatilor bazate pe noile tehnologii, retelele sociale, jocuri video, etc., elemente ce nu au fost inca exploatate pe deplin.

In ianuarie, Renault va oferi informatii mai detaliate despre programul Renault in F1, inainte de competitia ce va incepe in martie 2016.