Volkswagen ar putea inchide “fabrica din sticla” de la Dresda

3 decembrie 2015



Din nevoia disperata de reducere a costurilor, pentru a face fata scandalului DieselGate, Volkswagen se afla in fata unor decizii radicale, cu implicatii majore in multiple planuri. O astfel de decizie ar putea consta in inchiderea celebrei “fabrici din sticla” de la Dresda, o adevarata vitrina tehnologica si unul din marile motive de mandrie pentru gigantul german.

Construita in plin centrul orasului, “Die Glaeserne Manufaktur” este o fabrica-muzeu. Are o arhitectura futurista, cu pereti din sticla si podele mobile din lemn, iar intrarea vizitatorilor este dominata de o uimitoare parcare pe verticala, cilindrica, de asemenea imbracata in sticla. Pentru a indupleca ecologistii, avand in vedere ca in imediata apropiere se afla o gradina botanica, dar si centrul istoric al Dresdei, Volkswagen aduce cele necesare in fabrica folosind garnituri de tramvai special construite in acest scop.

Fabrica este un adevarat obiectiv turistic, mai ales pentru fanii marcii, dar si un loc special de livrare, pentru cei care doresc sa-si ridice masina de aici, intr-o maniera aparte. De asemenea, de ani buni a devenit o obisnuinta ca “Die Glaeserne Manufaktur” sa gazduiasca diverse evenimente culturale si sa aiba chiar propria stagiune de concerte.

Initial, Volkswagen a decis ca aici sa se asambleze nava-amiral Phaeton. Maniera de productie nu are legatura cu eficienta specifica unei uzine constructoare de automobile, ci este mai degraba un show conceput pentru a impresiona vizitatorii. In fabrica lucreaza circa 500 de salariati, insa productia nu trece de… opt exemplare Phaeton pe saptamana! In aceste conditii, Volkswagen a decis sa asambleze aici alte doua modele reprezentative – coupe-ul cu 4 usi CC si SUV-ul Touareg.

Factura DieselGate ar putea depasi, conform celor mai pesimiste estimari, 80 de miliarde de euro. Pentru a face fata situatiei, se pare ca noul CEO al VW Group, Matthias Muller, ia in calcul inclusiv varianta inchiderii fabricii de la Dresda si mutarea productiei in alta locatie. Decizia are nevoie, totusi, de votul a doua treimi din Consiliul de supraveghere. Dar cum lansarea viitoarei generatii Phaeton a fost amanata cu cativa ani, soarta fabricii din Dresda ramane cat se poate de incerta!