Conceptul GT – viziunea Opel asupra viitoarelor masini sport

28 ianuarie 2016, Sursa: comunicat de presa Opel Romania



Opel anunta ca acest concept isi va sarbatori premiera mondiala la cea de-a 86-a editie a Salonului Auto International de la Geneva (3-13 martie 2016). Cu motorul amplasat central fata si tractiune pe puntea spate, este descendentul direct al modelului Opel GT si al Conceptului Monza, ducand la un nou nivel filosofia de design sculptural de la Opel. Autovehiculul sport este avangardist si purist in acelasi timp, renuntand la orice element ce i-ar putea perturba forma pura. Conceptul GT nu are manere de usi, nici oglinzi exterioare sau stergatoare de parbriz.

Conceptul Opel GT va urma traiectoria renumitului Opel Experimental GT. In 1965, la doar un an de la infiintarea primului studio de design detinut de catre un producator auto european, Opel a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt un coupe elegant si expresiv echipat cu tehnologia fiabila preluata de la modelul Kadett B. Dar caracterul inovator al acestuia nu se datora doar faptului ca era primul concept prezentat vreodata de un producator auto european. Conceptul GT stralucea deja prin inovatii cum ar fi farurile retractabile si afisa o forma alungita cu proportii perfecte, fara ornamente inutile. Singura intentie a conceptului proiectat fara compromisuri, creatie a designerului Erhard Schnell, era de a fi o declaratie de design. Reactia din partea publicului a fost atat de coplesitoare incat autovehicule din productia de serie a modelului Opel GT au ajuns la reprezentante dupa numai trei ani. Restul este istorie, o poveste de succes, un autovehicul legendar.

Conceptul GT etaleaza inca o data spiritul avangardist al marcii Opel. Un autovehicul cu conducere dinamica, lucru simbolizat deja prin linia rosie caracteristica ce il divide orizontal si il proportioneaza. Pneurile distinctive, rosii, ale rotilor din fata, montate pe jantele cu design indraznet de patine cu rotile, reprezinta o reminiscenta de la motocicleta Opel, Motoclub 500, care a fost, de asemenea, avangardista la vremea sa, purtand cu mandrie doua pneuri rosii in anul 1928. In afara de acest amanunt, Conceptul GT nu are multe legaturi cu trecutul. Capota lunga, absenta capotei portbagajului, cele doua tevi de esapament amplasate central si, desigur, numele – totul face referire la modelul GT original. in rest, Conceptul Opel GT este independent, fara niciun element de design retro.

O inovatie cheie a Conceptului Opel GT o reprezinta usile mari, cu geamuri laterale integrate, care asigura o trecere imperceptibila de la sticla la suprafetele vopsite. Atat soferul, cat si pasagerul din fata au acces la un interior neasteptat de spatios dupa ce au apasat pe touchpad-ul pentru usile electrice, integrat in linia rosie caracteristica de pe acoperis. La deschidere, usile se lasa considerabil peste pasajele rotilor fata. Acest tip de montaj patentat, care face economie de spatiu, asigura un unghi larg de deschidere, in special in spatiile inguste de parcare. Doua camere video, montate in spatele pasajelor rotilor, garanteaza vizibilitatea in timpul deplasarii in zone urbane. Acestea transmit imaginile catre doua monitoare, in partea stanga si in partea dreapta a postului de conducere, prin urmare epoca oglinzilor exterioare si a unghiurilor moarte s-a sfarsit. Parbrizul se continua cu un acoperis panoramic din sticla care le asigura pasagerilor posibilitatea de a se bucura de o experienta similara cu cea oferita de un model Targa cu acoperis retractabil.

Capota extinsa dezvaluie conceptul sistemului de propulsie al Conceptului GT: la fel ca la primul Opel GT si la Corvette, legendarul autovehicul sport american produs tot de GM, motorul este amplasat central fata. Prin urmare, centrul de greutate al autovehiculului este amplasat central si coborat, ideal pentru manevrarea sportiva si asigurand o dinamica excelenta in viraje. Conceptul Opel GT este echipat cu un motor puternic supraalimentat de 1,0 litri, cu trei cilindri, creat pe baza motorului ultra-modern fabricat integral din aluminiu utilizat pentru modelele ADAM, Corsa si Astra. Unitatea pe benzina extrem de eficienta si de inalta tehnologie dezvolta o putere de 145 CP si genereaza un cuplu maxim de 205 Nm. Puterea turbo este transmisa catre puntea spate, care include un diferential mecanic prin intermediul unei transmisii secventiale cu sase trepte de viteza care este actionata prin padelele de schimbare a treptelor de pe volan. Astfel, Conceptul Opel GT este echipat cu traditionala tractiune pe puntea spate, deosebit de apreciata de fanii autovehiculelor sport. Performantele modelului cu doua locuri, cu o masa totala mai mica de 1.000 kg, se ridica, de asemenea, la nivelul unui autovehicul sport. Acesta accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de opt secunde si atinge o viteza maxima de 215 km/h.

Farurile cu semnalizatoare integrate sunt o alta caracteristica reprezentativa a Conceptului Opel GT. Datorita tehnologiei ultra-moderne de proiectie, acestea lumineaza tridimensional. Noua generatie a iluminarii adaptive cu matrice completa cu LED-uri este in mod evident perfecta pentru aceasta tehnologie. Iluminarea cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED, care asigura o faza lunga anti-orbire, a avut deja debutul in 2015 pe noul Astra si a castigat premiul SAFETYBEST. Conceptul Opel GT prezinta urmatoarea faza de dezvoltare a sistemului inteligent de iluminare.