Volkswagen – sub 10 millioane de unitati vandute in 2015

11 ianuarie 2016



China, Rusia si America Latina sunt cele trei piete principale care au cauzat scaderea volumelor de vanzari in 2015, pentru Grupul Volkswagen. Paradoxal, vanzarile din SUA au crescut, in ciuda faptului ca scandalul DieselGate a pornit tocmai de aici!

Pentru prima oara dupa anul 2002, Volkswagen Group a inregistrat o scadere la nivel mondial (-2%), incheind anul 2015 cu 9,93 milioane de unitati vandute. Scaderea vine dupa ce, in 2015, gigantul depasise pragul simbolic de 10 milioane de unitati (10,13 milioane). Chiar si asa, rezultatul din 2015 este unul excelent pentru VW Group, avand in vedere scandalul cu care s-a confruntat anul trecut.

Cea mai mare criza din istoria conglomeratului, scandalul DieselGate,  nu pare sa fi afectat vanzarile VW, cel putin pentru moment, pe pietele din Europa (3,945 milioane de unitati, crestere de 2,5%) si SUA (607.000 unitati, crestere de 1,2%).

Mari scaderi s-au inregistrat in Rusia (-36,8%, pana la 174.000 de unitati), America de Sud (-30%, pana la 558.000 de unitati, scadere inregistrata exclusiv pe piata braziliana) si China (3,55 milioane de unitati, prima scadere dupa ani buni de crestere neintrerupta).

Perspectiva anului 2016 pare a fi dificila pentru cel mai mare constructor european de automobile, avand in vedere scandalul emisiilor trucate, declansat in toamna anului trecut. Prin urmare, planul strategic, conform caruia VW Group trebuia sa devina lider mondial pana in 2018, a fost abandonat. Noua strategie vizeaza revenirea pe o traiectorie pozitiva, avand ca termen anul 2025.