Dupa Dakar, Loeb a pus ochii pe rallycross

3 martie 2016, Sursa: comunicat de presa Red Bull



De noua ori campion mondial de raliuri si mai nou aventurier in Dakar, Sebastien Loeb se alatura echipei Peugeot Hansen si va concura in sezonul 2016 (15 aprilie – 27 noiembrie) al Campionatului Mondial de Rallycross.
 
Loeb va fi coechipierul lui Timmy Hansen intr-o echipa cu doua masini si va struni cei 550 CP ai lui 208 WRX Supercar. Un adevarat contrast in ceea ce priveste puterea, comparativ cu cei 350 CP pe care ii are 2008 DKR, masina pe care a pilotat-o in America de Sud cand, chiar la debut, s-a aflat pentru cateva zile la conducerea Dakar-ului.
 
Obtinerea celor mai multe titluri si victorii din raliuri, plus mutarea in rallycross dovedesc ca alsacianul, in varsta de 42 de ani, este regele pilotajului.
 
”Sunt foarte incantat de aceasta oportunitate de a participa pentru prima data intr-un sezon complet din Campionatul Mondial de Rallycross”, spune Loeb. ”De-a lungul anilor am avut norocul de a participa in cateva curse cu adevarat extradordinare, dar rallycrossul – cu puterea si competitivitatea lui Peugeot 208 WRX, plus intensitatea competitiei – va fi ceva special. Masina si strategia pentru acest tip de curse sunt complet noi pentru mine, asa ca am multe de invatat, dar sper sa devin competitiv destul de repede”.
 
Chiar daca Loeb (#9) va fi un debutant comparativ cu Hansen, co-echipierul sau, totusi are o medalie la rallycross la editia din 2012 a X-Games si a concurat la etapa din Loheac, Franta, in 2013. Hansen si Loeb vor face o echipa formidabila, care are ca scop, in acest an, obtinerea titlului mondial, atat la constructori, cat si la piloti.
 
Anul acesta un total de patru masini Peugeot 208 WRX vor concura in Campionatul Mondial si European de Rallycross. La fel ca echipa principala Team Peugeot Hansen are si o echipa satelit Peugeot Hansen Academy care ii are in componenta pe Davy Jeanney si Kevin Hansen.
 
Rallycrossul combina ce este mai bun in racing si in raliuri, punand grupuri mici de piloti sa concureze unul importiva altuia pe o suprafata mixta de asfalt si macadam, de-a lungul mai multor manse. Concurentii sunt eliminati treptat pana cand se ajunge in mansa finala, unde se lupta pentru glorie cei mai curajosi si rapizi. Cum in fiecare finala concurentii sunt separati de doar cativa centimetri, iar adunand puterea tuturor masinilor se ajunge la 3.500 CP si vorbim despre masini care accelereaza mai repede decat cele de Formula 1, rallycrossul este una dintre cele mai spectaculoase si cu crestere rapida discipline din motorsport.