Repere din istoria de 100 de ani a BMW Group
09.03.2016
        
Distribuie acest articol!   

7 martie 1916. Bayerische Flugzeugwerke AG este infiintata ca succesoare a companiei constructorului de avioane Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik cu sediul social in Lerchenauer Straße din Munchen. Gustav Otto era fiul Nicolaus August Otto, cel care a creat motorul in patru timp.

In 1922, constructia de motoare, numele si logo-ul marcii Bayerische Motoren Werke AG sunt transferate catre aceasta companie. De aceea, data de 7 martie 1916 este considerata ca fiind data de infiintare a noului BMW AG.

21 iulie 1917. Constructorul de motoare aero Rapp-Motorenwerke GmbH, fondat in 1913, este inregistrat la Registrul Comertului cu numele de Bayerische Motoren Werke GmbH si, curand dupa aceea, noi facilitati de productie sunt construite in Moosacher Straße din Munchen.

10 decembrie 1917. Logo-ul rotund al marcii, cu literele BMW si elicea stilizata in culorile nationale ale Bavariei – albastru si alb -, este inregistrata cu numarul 221388 in Registrul de Marci inregistrate al Oficiului Imperial pentru Patente. La finalul anilor 20, acest design apare pentru prima data in reclame ca o elice rotativa stilizata, care de atunci a reprezentat baza interpretarii logo-ului.

17 iunie 1919. Pilotul de teste Franz Zeno Diemer a atins o altitudine de 9.760 de metri cu avionul sau produs de Deutsche Flugzeugwerke si propulsat de motorul BMW IV, cu sase cilindri dispusi in linie, stabilind astfel un nou record mondial de altitudine. Cateva luni mai tarziu, pe 13 septembrie 1919, Diemer stabileste un record mondial de altitudine pentru un avion de pasageri, de 6.750 de metri, cu un Junkers F.13 propulsat de aceasta data de un BMW IIIa.

6 iulie 1922. Bayerische Flugzeugwerke AG preia numele companiei de Bayerische Motoren Werke, logo-ul marcii si constructia motoarelor de la proprietarul de atunci, Knorr-Bremse AG.

28 septembrie 1923. La Salonul Auto de la Berlin este prezentata BMW R 32: prima motocicleta produsa sub marca, dezvoltata sub conducerea lui Max Friz, propulsata de un motor Boxer cu doi cilindri, dispusi orizontal in opozitie, in patru timpi. Friz era acelasi inginer care crease motoarele de aviatie BMW IIIa si BMW IV.

Februarie 1924. Inginerul si pilotul de curse Rudolf Schleicher obtine cel mai bun timp, cu un model BMW R 32, in cursa de coasta pe abruptul versant Mittenwalder Gsteig – si aduce prima victorie pentru BMW in istoria motorsportului.

1 octombrie 1928. BMW preia constructorul auto Fahrzeugfabrik Eisenach din Turingia, unde micutul automobil Dixi 3/15 PS era produs ca versiune sub licenta a britanicului Austin Seven. Aceasta transforma compania in constructor de automobile.

22 martie 1929. Primul BMW 3/15 PS paraseste linia de asamblare din cladirea de productie inchiriata de constructorul de caroserii Ambi-Budd pe vechiul aerodrom Berlin-Johannisthal.

22 iunie 1931. "Rail Zeppelin", propulsat de motorul aero BMW VI cu 12 cilindri si construit de designerul de cai ferate Franz Kruckenberg, atinge o viteza de 230 km/h si astfel stabileste un nou record mondial de viteza pentru vehicule feroviare.

1 martie 1932. BMW termina acordul de licenta cu Austin – curand prezinta primul design auto al companiei, realizat intern: BMW 3/20 PS, cu un nou motor cu patru cilindri si caroserie cu doua usi, realizata integral din otel.

22 iulie 1932. Pilotul Wolfgang von Gronau decoleaza cu hidroavionul Dornier "Wal" (balena), propulsat de doua motoare BMW VIIa cu 12 cilindri, de 600 CP, pentru a realiza prima circumnavigatie a lumii, in care a parcurs o distanta de 44.800 km.

11 februarie 1933. BMW 303 este prezentat la Salonul International Auto de la Berlin ca primul automobil al marcii ce dispune de motor cu sase cilindri, dar si primul model ce avea grila radiatorului dubla, in forma de „rinichi”, un element care va deveni emblematic pentru designul marcii.

21 decembrie 1934. Constructia de motoare aero este cedata unei companii dedicate, cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 1934, si devine BMW Flugmotorenbau GmbH.

15 februarie 1936. BMW 326 este prezentat la Salonul International Auto de la Berlin ca model nou de clasa medie, propulsat de motor cu sase cilindri dispusi in linie, conceput cu sasiu-cadru, caroserie cu linii aerodinamice si sistem hidraulic de franare.

14 iunie 1936. Masina sport BMW 328 cu motor de 2,0 litri este prezentata publicului in premiera la cursa Eifel de la Nurburgring – Ernst Jakob Henne obtine imediat o victorie clara, de la start pana la sosire, pilotand noul model.

28 noiembrie 1937. Pilotul oficial BMW Ernst Henne porneste in ultimul din numeroasele proiecte de stabilire de record mondial si obtine o viteza-record de 279,503 km/h cu o motocicleta BMW cu carena integrala si supraalimentare – un record ce va fi doborat abia peste 14 ani.

21 mai 1939. Pilotul roman Petre Cristea se impune cu un BMW 328 modificat de el in celebra cursa Eifelrennen din Nurburgring, in fata echipei de uzina a marcii. A fost una din multele performante internationale pe care Cristea le-a obtinut alaturi de BMW 328, dar si una din numeroasele victorii majore pe care acest model le-a obtinut.

8 iunie 1939. Georg "Schorsch" Meier este primul non-britanic care castiga Senior-TT de pe Insula Man, pilotand o motocicleta BMW cu supraalimentare.

30 septembrie 1939. BMW AG preia toate actiunile Brandenburgische Motoren Werke GmbH din Berlin-Spandau. BMW coopera deja cu o companie la dezvoltarea motoarelor cu racire cu aer pentru avioane.

28 aprilie 1940. Fritz Huschke von Hanstein si Walter Baumer obtin victoria in clasamentul general al cursei de anduranta Mille Miglia din Italia, la comenzile unui BMW 328 Touring Coupe – BMW se impune in ierarhia echipelor la toate clasele.

30 aprilie 1945. Soldatii din Armata 7 a SUA au ajuns la asa-numita uzina-umbra si tabara din Allach, in apropiere de Munchen. Din decembrie 1939, prizonierii de razboi, condamnatii, forta de munca silita si detinutii lagarelor de concentrare au fost utilizati acolo si in alte locatii pentru a produce motoare aero.

17 decembrie 1948. Productia de motociclete a fost reluata la Munchen. BMW R 24, model propulsat de un motor cu un singur cilindru, este produs aici ca primul vehicul al BMW AG din era postbelica.

11 martie 1954. BMW 502, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, este propulsat de un motor cu opt cilindri, primul motor V8 din aliaj din lume ce a fost montat pe un automobil de serie.

12 septembrie 1954. Dupa victoria in cursa finala de la Monza, Wilhelm Noll si Fritz Cron obtin, pe un BMW, primul lor titlu de campioni mondiali la motociclete cu atas. Pana in 1974, BMW a reusit sa adune 19 titluri mondiale la piloti si 20 la constructori in aceasta disciplina.

1 octombrie 1954. BMW cumpara licenta de productia a unui micromasini cu doua locuri, cu usa dispusa in fata, de la constructorul italian Iso. BMW Isetta are o multime de detalii rafinate, este propulsat de motoare BMW pentru motociclete si este comercializat ca „Motocoupe”, cel mai bine vandut model al marcii in anii 50.

15 ianuarie 1955. O noua serie de modele este prezentata la Salonul Auto de la Bruxelles, BMW R 50 si BMW R 69, motociclete cu suspensie cu brat oscilant integral. Seria a definit programul de motociclete BMW pana in 1969.

22 septembrie 1955. BMW 507 are prima aparitie publica la Salonul International Auto de la Frankfurt. Acest roadster a fost creat de designerul Albrecht Graf Goertz, cu un motor cu opt cilindri care dezvolta 150 CP, si a fost catalogat de presa ca "Dream from the Isar" (Visul de pe Isar).

9 iunie 1959. Consiliul de Administratie al BMW AG prezinta presei internationale noul BMW 700 Coupe cu ocazia lansarii. Acest automobil va pune bazele unei productii de automobile la scara larga care sa fie profitabila.

9 decembrie 1959. La Adunarea Generala Anuala a BMW AG, un grup de actionari minoritari a impiedicat preluarea de catre Daimler-Benz AG. Actionarul majoritar Herbert Quandt decide sa creasca implicarea in companie si asigura astfel independenta BMW.

30 noiembrie 1960. Adunarea Generala Anuala a BMW AG aproba planul de restructurare pentru realinierea companiei, iar acesta traseaza traiectoria pentru un viitor de succes.

21 septembrie 1961. BMW 1500 are premiera mondiala la Salonul International Auto de la Frankfurt – inceputul "New Class", un succes deschizator de drumuri.

29 iunie 1964. Dezvoltarea pozitiva a afacerii incurajeaza Adunarea Generala Anuala a BMW AG sa adopte o rezolutie pentru plata unor dividende catre actionari pentru prima data de la incheierea razboiului.

18 iunie 1965. BMW AG isi vinde ultimele actiuni la BMW Triebwerkbau GmbH catre MAN AG si pentru moment incheie implicarea sa in productia de motoare aero.

7 martie 1966. BMW 1600, model cu doua usi, este prezentat oaspetilor in fata Operei de Stat a Bavariei cu ocazia sarbatoririi celei de-a 50-a aniversari a companiei.

2 ianuarie 1967. BMW AG preia compania Hans Glas GmbH, care produce o serie de vehicule, inclusiv micromasina Goggomobil, numeroase alte modele si utilaje agricole, cu centrul de productie in Dingolfing.

25 septembrie 1968. Noile modele BMW 2500 si BMW 2800, cu motoare cu sase cilindri, sunt prezentate la o receptie pentru presa la Tegernsee. Dupa o pauza de cativa ani, marca intra din nou in clasa de lux cu aceste automobile.

31 decembrie 1968. BMW AG incheie un nou an-record. Pentru prima data, de-a lungul unui an sunt produse peste 100.000 de automobile.

13 mai 1969. Productia de motociclete la uzina principala BMW din Munchen se incheie. Productia este relocata la uzina din Berlin, unde noua serie BMW /5 iese de pe linia de productie cu incepere din septembrie 1969.

16 martie 1971. Compania intra in domeniu serviciilor financiare prin infiintarea BMW Kredit GmbH.

20 octombrie 1971. Noul circuit de teste si facilitatea de verificari BMW sunt deschise la Aschheim, in apropiere de Munchen.

24 mai 1972. BMW Motorsport GmbH este infiintata. Este responsabila pentru toate activitatile de motorsport si dezvoltarea masinilor de curse si a automobilelor sport omologate pentru utilizare pe sosea. Proiectul este o initiativa a lui Robert (Bob) Lutz, membru din Consiliul de Administratie BMW AG la acea vreme. Jochen Neerpasch este adus la conducerea noi createi companii.

31 august 1972. BMW AG fondeaza BMW (South Africa) (Pty) Ltd si are pachetul majoritar de actiuni in aceasta companie de productie si vanzari. Aceasta face ca uzina de la Rosslyn, in Africa de Sud, sa fie prima facilitate de productie din afara Germaniei.

10 septembrie 1972. La Jocurile Olimpice de la Munchen, un BMW 1602 Elektro este utilizat ca automobil de deschidere pentru cursa de maraton. Acesta este primul automobil cu propulsie exclusiv electrica sub marca BMW.

12 septembrie 1972. Cu primul BMW Seria 5 ca succesor al "New Class", BMW lanseaza o noua nomenclatura pentru modele. Aceasta ofera BMW o desemnare bine definita a modelelor, care este usor de retinut, iar principiul care sta la baza sistemului continua si in prezent. Prima cifra reprezinta seria, iar urmatoarele doua cifre specifica modelul pe baza capacitatii motorului.

8 ianuarie 1973. Cand subsidiara BMW este infiintata in Franta, compania incepe sa preia controlul activitatilor de vanzari pe pietele internationale.

18 mai 1973. Noua cladire administrativa si Muzeul BMW sunt deschise oficial. Constructia exterioara a corpului principal, "Patru clinindri", si cea a muzeului au fost incheiate la timp pentru Jocurile Olimpice din anul anterior.

27 septembrie 1973. Reincepe productia la uzina din Dingolfing, dupa un proiect vast de extindere si modernizare. Initial, modelele BMW Seria 5 au fost produse acolo.

14 iunie 1975. Un BMW 3.0 CSL creat de artistul american Alexander Calder este primul BMW Art Car ce a luat startul in cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este inceputul povestii fascinante si unice a Art Collection, pe care BMW continua sa o extinda si in prezent. Au fost create pana acum 17 BMW Art Cars si doua noi modele urmeaza sa fie prezentate in acest an.

30 iunie 1975. Pe Stadionul Olimpic din Munchen, Consiliul de Administratie al BMW AG prezinta BMW Seria 3, care este lansat ca succesor al modelului de succes BMW Seria 02, cu o noua tehnologie si o noua denumire a modelului.

3 februarie 1976. BMW Motorsport GmbH este desemnata sa puna bazele unei "scoli de pilotaj", BMW Fahrer Training, care avea sa devina BMW Driving Experience si MINI Driving Experience, oferind un program de pregatire si experienta pentru mai multa distractie si siguranta la volan. Primul curs oficial a inceput la 22 aprilie 1977. Primul coordonator al BMW Fahrer Training este faimosul pilot de raliuri Rauno Aaltonen.

11 martie 1976. Coupe-urile noii BMW Seria 6 sunt prezentate la Salonul International Auto de la Geneva.

5 octombrie 1978. BMW M1 este prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris. Acesta este un automobil sport cu motor central, care oferea 277 CP si era dezvoltat de BMW Motorsport GmbH. Versiunea sa de curse a creat senzatie in curse, inclusiv Procar Series in sustinerea programului Formulei 1 in Europa, in 1979 si 1980, un proiect unic care a adus cei mai buni piloti din Formula 1 de la acea vreme intr-o competitie monomarca.

21 iunie 1979. Ceremonia de inaugurare a uzinei de motoare din Steyr, Austria, care in prezent serveste ca centru de competenta pentru dezvoltarea si productia unei game largi de motoare si este centrul BMW pentru propulsoarele diesel.

20 ianuarie 1981. Pilotul francez Hubert Auriol castiga Raliul Paris-Dakar cu un model BMW R 80 G/S si furnizeaza o noua dovada a fiabilitatii modelului Enduro ce fusese lansat cu un an inainte si care era propulsat de un motor Boxer flat-twin.

13 iunie 1983. BMW prezinta prima serie de automobile din istoria companiei care erau propulsate de un motor diesel – BMW 524td avea un motor turbodiesel cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta 115 CP.

15 octombrie 1983. La Grand Prix-ul Africii de Sud, pilotul brazilian Nelson Piquet devine campion mondial de Formula 1, la comenzile unui monopost Brabham BMW – la doar 630 de zile de la premiera BMW in competitia de elita, fiind si primul campion cu o masina cu motor turbo.

1 ianuarie 1985. BMW Technik GmbH este infiintata sub forma unui grup de cercetare autonom, incubator pentru inovatii, care dezvolta concepte vizionare de automobile si componente.

12 septembrie 1985. BMW prezinta primul model cu tractiune integrala la Salonul International Auto de Frankfurt, BMW 325i Allrad, dar si supersportivul BMW M3.

5 martie 1987. BMW 750i este prezentat la Salonul Auto de la Geneva, primul model cu motor cu 12 cilindri ce iese de pe o linie de productie din Germania dupa cel De-al Doilea Razboi Mondial.

22 mai 1987. Noua uzina BMW din Regensburg, Germania, este deschisa oficial. Primul model care a fost produs acolo de la finalul anului 1986 este BMW Seria 3 Sedan.

11 septembrie 1987. Roadsterul BMW Z1, dezvoltat de BMW Technik GmbH, este prezentat la Salonul International Auto de la Frankfurt. Succesul de care se bucura acest model inovator determina lansarea lui in productie.

15 noiembrie 1987. Pilotul italian Roberto Ravaglia devine primul campion mondial de turisme, la comenzile unui BMW M3, cu echipa Schnitzer Motorsport.

27 aprilie 1990. Centrul de Cercetare si Inginerie (FIZ – astazi cunoscut drept Centrul de Cercetare si Inovatie) este deschis oficial, printr-o ceremonie de gala, in districtul Milbertshofen din Munchen. Aproximativ 7.000 de cercetatori, ingineri, designeri, directori si tehnicieni lucreaza acolo intr-o retea tip fagure.

1 iulie 1990. BMW AG isi uneste fortele cu partenerul sau Rolls-Royce PLC pentru a pune bazele unei companii independente, Rolls-Royce GmbH, pentru dezvoltarea, constructia si vanzarea turbinelor pentru avioane, iar acest joint-venture reorienteaza compania catre originile sale. in urma realinierii companiei, BMW AG isi vinde actiunile la Rolls-Royce PLC la finalul anului 1999.

10 martie 1992
Noua uzina a BMW Fahrzeugtechnik GmbH este deschisa in locatia traditionala din Eisenach. Acolo sunt produse uneltele de presare pentru reteaua de productie a companiei.

1 august 1993. BMW Motorsport GmbH, fondata in 1972, isi schimba numele in BMW M GmbH Gesellschaft fur individuelle Automobile (BMW M GmbH: Pentru individualisti).

29 ianuarie 1994. Prin semnarea contractului de achizitie, BMW AG preia British Rover Group, care include marcile Rover, MG, MINI si Land Rover.

8 aprilie 1994. BMW Group Mobile Tradition este infiintata, iar din 2008 este responsabila pentru toate cerintele cu privire la istoria companiei si a produselor sub forma BMW Group Classic.

8 septembrie 1994. Incepe productia de automobile la uzina BMW din Spartanburg, in statul american Carolina de Sud – un BMW 318i este primul model iesit de pe linia de productie. Deschiderea oficiala a noii locatii are loc la 15 noiembrie.

8 iunie 1998. Compania anunta continuarea marcii MINI, achizitionata prin cumpararea Rover Group, intr-un design independent.

14 iunie 1998. BMW 320d este primul automobil cu motor diesel care castiga cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Sub coordonarea echipei Schnitzer Motorsport, acestea era pilotat de Marc Duez, Andreas Bovensiepen, Christian Menzel si Hans-Joachim Stuck.

10 ianuarie 1999. BMW prezinta conceptul de automobil al Sports Activity Vehicle la Salonul Auto de la Detroit. BMW X5 combina sportivitatea specifica marcii cu versatilitatea unui model cu tractiune integrala – astfel, prin acest concept, este fondat un nou segment de piata.

1 octombrie 1999. BMW AG si Rover Group sunt unite in BMW Group, noua structura evidentiind functia de grup a companiei ca umbrela pentru mai multe marci.

29 octombrie 1999. Turnul BMW, cunoscut drept "Patru cilindri", si Muzeul BMW devin locatii de patrimoniu si astfel sunt protejate prin lege.

9 mai 2000. BMW AG vinde Rover Group fara marcile MINI si Land Rover catre Phoenix Venture Group, iar Ford Motor Corporation preia, doua saptamani mai tarziu, Land Rover. Doar MINI ramane in cadrul BMW Group.

26 aprilie 2001. La cateva luni de la relansarea marcii, primul MINI din noua generatie iese de pe linia de asamblare a uzinei de productie din Oxford (Marea Britanie), locul de origine al clasicului Mini.

13 septembrie 2001. Debutul mondial al noului BMW Seria 7 la Salonul International Auto de la Frankfurt. In premiera la cea de-a patra generatie a sedanului de lux, BMW introduce revolutionarul sistem de operare iDrive, cu display central si comanda printr-un controller special, tip joystick.

31 decembrie 2002. BMW Group incheie anul fiscal cu un nou record de vanzari. Pentru prima data, peste un milion de automobile ale marcilor BMW si MINI sunt vandute in decurs de un an.

3 ianuarie 2003. De la inceputul anului, marca Rolls-Royce a devenit oficial parte a BMW Group. Rolls-Royce Motor Cars Limited prezinta primul model al noii ere la noul sediu social al companiei, in Goodwood: Rolls-Royce Phantom.

20 mai 2004. Uzina de productie Dadong este deschisa la Shenyang, in nord-estul Chinei. Uzina este operata impreuna cu partenerul din joint-venture, Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

25 septembrie 2004. Placerea de a conduce specifica marcii este experimentata pentru prima data in segmentul compact prin BMW Seria 1, prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris.

13 mai 2005. Uzina BMW din Leipzig, conceputa de arhitectul Zaha Hadid, isi deschide portile. Primele automobile produse acolo au fost modelele BMW Seria 3.

7 septembrie 2005. Pentru prima data, BMW Group este listata in Dow Jones Sustainability Index ca fiind lider in industria auto in ceea ce priveste dezvoltarea durabila.

13 septembrie 2006. Cand productia este lansata pentru noua generatie de modele MINI, triunghiul de productie MINI din Marea Britanie incepe sa functioneze oficial cu locatiile din Swindon, Hams Hall si Oxford.

27 septembrie 2007. Consiliul de Administratie al BMW AG prezinta noua strategie corporate Number ONE, cu obiectivul unei cresteri profitabile si durabile, pe termen lung.

17 octombrie 2007. Este deschis BMW Welt. Cladirea cu design futurist, cu utilizare multifunctionala, ofera o experienta unica a marcii. Clientilor din lumea intreaga li se pot livra noile automobile intr-o atmosfera specifica pentru marca.

19 noiembrie 2008. MINI E este prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta este un automobil de clasa mica, cu propulsie integral electrica, pentru teste de teren in rutina traficului cotidian. Este un produs al „project i”, creat de BMW Group pentru dezvoltarea unor solutii de mobilitate sustenabila.

21 februarie 2011. Noul sub-brand BMW i este prezentat la BMW Welt. Inovatiile dezvoltate de companie pentru sub-brand includ automobile cu propulsie electrica si servicii inovatoare de mobilitate.

1 aprilie 2011. Serviciul premiu de car-sharing DriveNow incepe sa functioneze ca joint-venture intre BMW Group si Sixt AG din Munchen.

1 septembrie 2011. Uzina de fibra de carbon aflata la Moses Lake, in statul american Washington, intra in functiune ca joint-venture intre BMW Group si SGL Group. Uzina furnizeaza materia prima pentru productia celulei pasagerilor de la modelele BMW i3 si BMW i8, care este facuta din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP).

15 ianuarie 2012. Echipa privata X-raid din Germania duce MINI ALL4 Racing spre victorie in Raliul Dakar. Masina a fost conceputa pe baza MINI Countryman si a fost dezvoltata special pentru raliurile de anduranta.

29 aprilie 2012. Dupa 18 ani, BMW revine in campionatul de turisme al Germaniei (DTM) – la Hockenheim, la 21 octombrie, victoria asigura toate cele trei titluri. Canadianul Bruno Spengler devine campion DTM cu BMW M3 DTM, iar BMW castiga titlurile constructorilor si echipelor.

24 mai 2012. Uzina Tiexi este deschisa la Shenyang ca a doua facilitate de productie din China, operata de BMW Group si Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

18 septembrie 2013. Productia BMW i3 incepe la uzina BMW din Leipzig. Aceasta permite BMW Group sa lanseze primul automobil electric din segmentul premium. Masina a fost conceputa inca de la inceput pentru acest tip de propulsie.

26 februarie 2014. BMW Group Classic isi anunta mutarea intr-un nou sediu. Aceasta reprezinta o revenire la originile istorice ale companiei. Achizitia spatiului din Moosacher Straße, Munchen, de la Knorr-Bremse AG, readuce unele din primele facilitati de productie in proprietatea companiei.

5 iunie 2014. Primele unitati ale automobilului sport hybrid plug-in BMW i8 sunt livrate clientilor intr-o ceremonie la BMW Welt din Munchen. Modelul vine cu multe premiere mondiale absolute, printre altele este si primul model din lume cu faruri laser.

10 iunie 2015. Noul BMW Seria 7 este prezentat la BMW Welt. A sasea generatie a sedanului de lux ofera inovatii unice, inclusiv structura caroseriei cu carbon core, control BMW prin gesturi si parcare de la distanta.

6 decembrie 2015. BMW i primeste Premiul "Momentum of Change" din partea Organizatiei Natiunilor Unite, la Conferinta pentru Mediu a Natiunilor Unite de la Paris, pentru angajamentul de extindere a infrastructurii publice de incarcare. Acesta este apogeul unei serii unice de titluri nationale si internationale din domeniul auto, inclusiv "Grunes Lenkrad" (Volanul Verde) pentru BMW i3 si "World Green Car Award" primit consecutiv de BMW i3 si BMW i8. Aceste premii au fost deja acordate marcii BMW i si automobilelor sale in timpul fazei de lansare pe piata.

6 ianuarie 2016. Compania foloseste studiul BMW i Vision Future Interaction ca baza pentru prezentarea inovatiilor de pionierat in domeniilor controlului si condusului autonom la Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas.

7 martie 2016. A 100-a aniversare a companiei este sarbatorita printr-un eveniment de gala in sala multifunctionala Olympiahalle din Munchen.
comunicat de presa BMW Group Romania

Distribuie acest articol!