Topul automobilelor care au grija de pietoni, in caz de impact

19 aprilie 2016



De cativa ani, printre preocuparile Euro NCAP, pe langa siguranta oferita pasagerilor, se numara si gradul de protectie pentru pietoni, in caz de impact. De altfel, protectia pietonilor se constituie deja intr-un criteriu important la acordarea binecunoscutelor calificative Euro NCAP.

Organismul independent specializat in securitatea automobilelor a publicat de curand un top 5 al modelelor cele mai putin periculoase, in cazul unui impact cu un pieton. Gradul de protectie este determinat de capacitatea de absorbtie a socului, de catre structura frontala a caroseriei.

Cel mai bine cotat model, din acest punct de vedere, este roadsterul Mazda MX-5, urmat de BMW Z4 si Infiniti Q30. Pe urmatoarele locuri s-au clasat Volvo V40 si Mazda CX-3.

Specialistii Euro NCAP au evaluat potentialul de ranire provocat de automobil asupra unui pieton prin masuratori efectuate la nivelul capotei, parasocurilor frontale si parbrizului. Simularile efectuate cu manechine si senzori au permis definirea zonelor corporale cele mai expuse la lovire. Astfel, cele mai afectate parti ale corpului sunt picioarele, bazinul si capul.

S-a mai constatat ca modelele usoare, cu linia capotei apropiata de orizontala, asa cum sunt Mazda MX-5 si BMW Z4, prezinta un risc mai redus de ranire. In schimb, modelele SUV, cu partea frontala masiva si verticala, au efectele cele mai devastatoare pentru pietoni, in cazul unui impact.