Distribuie acest articol!
Cel mai puternic motor diesel cu sase cilindri din lume isi face debutul la BMW 750d xDrive si BMW 750Ld xDrive (consum mediu mixt: 5,9-5,7 l/100 km; emisii CO2: 154-149 g/km), versiuni care dispun in echiparea standard de tractiune integrala. Noul propulsor genereaza o putere maxima de 294 kW/400 CP si un cuplu maxim de 760 Nm.
Noul motor de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, a fost dezvoltat pe baza cele mai noi generatii de propulsoare a BMW Group. Tehnologia BMW TwinPower Turbo include turbocompresie in mai multe etape, cu patru turbocompresoare si injectie directa common-rail, care in ultima actualizare genereaza o putere maxima de peste 2.500 bar. Acestea arhitectura si alte elemente tehnologice permit imbunatatiri semnificative ale livrarii puterii, puterii de tractiune si eficientei actualului motor.
Noul BMW 750d xDrive accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde (BMW 750Ld xDrive: 4,7 secunde) – o imbunatatire de 0,3 secunde fata de predecesorul sau. O mare parte din creditul pentru aceasta latura si mai dinamica se datoreaza noii forme de turbocompresie in mai multe etape, care acum reuneste patru turbocompresoare in locul celor trei de pana acum. Acestea permit ca presiunea de supraalimentare sa fie marita mult mai repede la turatii scazute si astfel sa se obtina reactii foarte rapide ale acceleratiei la ralanti.
In mare masura, eficienta si caracteristicile de performanta ale noului motor sunt determinate de cea dintai utilizare vreodata a unui al patrulea turbocompresor si, mai presus de orice, de interactiunea coordonata cu precizie a tuturor componentelor in sistemul de supraalimentare.
In general, cele doua turbocompresoare de presiune joasa si unul dintre cele doua turbocompresoare de inalta presiune functioneaza permanent. Doar la accelerari bruste de la ralanti, cele doua turbocompresoare de joasa presiune vor fi evitate prin intermediul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Aceasta permite ca presiunea de supraalimentare sa fie crescuta si mai rapid, asigurand un raspuns prompt. Cel de-al doilea turbocompresor de inalta presiune intra in actiune la o turatie de aproximativ 2.500 rpm.
O alta particularitate care nu este prezenta la actualul motor este recircularea gazelor de esapament pentru etapa de joasa presiune a sistemul de supraalimentare, precum si etapa de inalta presiune. Aceasta inseamna cresteri ale eficientei turbocompresoarelor si astfel a motorului ca ansamblu. In acest fel sunt reduse si nivelurile emisiilor de oxizi de azot sub sarcini mari. Pentru imbunatatirea eficientei, motorul utilizeaza un sistem indirect de racire a aerului de supraalimentare, cu capacitate mai mare decat cea folosita de actualul motor, precum si racire suplimentara a placii din spatele compresorului pentru turbocompresoarele de joasa presiune. Cheia pentru aceasta din urma este un circuit de temperatura joasa separat – independent de sistemul de racire a motorului -, care include regulatoare termice si o pompa de racire cu gestiune electrica.
Distribuie acest articol!
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2018
Audi
auto
BMW
Citroen
concept
coupe
crossover
Dacia
electric
Europa
F1
facelift
Ferrari
Ford
Formula 1
foto
imagini
masini electrice
Mercedes
mini
noutati
oficial
Opel
Porsche
pret
productie
Renault
rezultate
Romania
Skoda
SUV
Toyota
vanzari
Volkswagen
VW
WRC