Citroen dezvaluie stilul viitorului sau varf de gama

30 august 2016



La toamna, in cadrul Salonului de la Paris, Citroen va dezvalui un concept care prefigureaza viitorul sau model varf de gama. Este vorba de un sedan dotat cu propulsie hibrid plug-in pe benzina. Acest concept car, botezat Cxperience, ar trebui sa anticipeze un model care se va situa intre defunctul C6, la care s-a renuntat in 2012, si actualul C5, care nu a mai fost inlocuit din 2008.

In ultimii ani Citroen nu a mai insistat pe varful de gama, „grija” aceasta fiind mutata pe umerii noului brand premium DS. Acum, insa, toata echipa de stilisti a lucrat pentru viitorul model varf de gama, dupa cum a dezvaluit seful de design al constructorului francez, Alexandre Malval. Va fi o limuzina premium care renunta la ahitectura in trei volume, caracteristica acestei clase, in favoarea unei forme pe care specialistii francezi o definesc „bicorps”. Cu 4,85 m lungime, se situeaza intre C5 (4,78 m) si C6 (4,96 m), in timp ce latimea de 2,0 m nu are echivalent (1,86 m pentru C5 si C6). Este, in schimb, foarte joasa, cu doar 1,37 m inaltime, in contradictie cu alura SUV atat de la moda. De asemenea, se diferentiaza clar fata de DS5 (1,5 m), acesta din urma fiind si mult mai scurt (4,53 m).

Habitaclul are drept sursa de inspiratie universul arhitecturii de interior contemporane. Finisajele sunt formate din tesaturi matlasate, combinate cu lemn de nuc. Toate functiile de asistenta, navigatie, multimedia si climatizare sunt concentrate pe un ecran panoramic de 19 inch, in format 16/3, butoanele de comanda fiind eliminate la maximum. Anumite functii pot fi activate de pe smartphone sau chiar de pe o tableta detasabila.

Motorul pe benzina este secondat de un agregat electric de 80 kW, pozitionat pe puntea posterioara. Autonomia in regim complet electric este de pana la 60 km. Puterea cumulata este de 300 CP. Aceasta tehnologie plug-in hibrid a fost dezvoltata de Grupul PSA si urmeaza sa fie inagurata in 2019, pe modelele DS. Viitorul C5 nu va beneficia insa de ea mai devreme de 2021. Cutia automata in 8 trepte, pozitionata transversal, precum si bateria compacta amplasata sub planseu nu penalizeaza spatiul interior, in habitaclu sau compartimentul pentru bagaje.

Save

Save