DieselGate: doar 10% dintre motoarele afectate au fost remediate, in Europa

22 septembrie 2016



Operatiunile de remediere a motoarelor cu probleme de la automobilele afectate de scandalul DieselGate evolueaza cu dificultate, la nivel european. Conform ultimelor date, pana in prezent doar 10% din vehiculele vizate de acest recall urias au trecut printr-un service autorizat, pentru remedieri.

Campania de rechemare initiata de Grupul Volkswagen la nivel european nu evolueaza prea repede, conform unei publicatii interne a gigantului german, citata de presa auto. Din cele 8,5 milioane de automobile care ar trebui readuse in norme, din perspectiva emisiilor, mai putin de 10 procente au suferit operatiuni de remediere.

Reamintim, scandalul motoarelor dotate cu un soft ascuns, menit sa trucheze rezultatele testelor de emisii ale motoarelor diesel, vizeaza propulsoarele TDI de 1,2 si 2,0 litri, la care este necesara doar instalarea unui soft nou, precum si cele de 1,6 litri, la care se impune si instalarea unei piese, in proximitatea filtrului de aer.

In Germania, Volkswagen lucreaza inca la dezvoltarea unei solutii menite sa satisfaca normele organismului de omologare KBA, astfel incat o unica solutie de remediere sa fie posibil de aplicat penru toate automobilele afectate, pana cel tarziu in noiembrie.

In ciuda ritmului lent inregistrat pana acum, cei de la Volkswagen Group raman increzatori si sustin ca remedierile ar putea fi efectuate in totalitate pana la finele anului 2017. La nivel mondial sunt vizate 11 milioane de automobile afectate de scandalul DieselGate. Insa, conform ultimelor evolutii, se pare ca lucrurile nu se vor opri aici, pentru ca si motorul TDI V6 de 3,0 litri, intalnit pe modelele marcilor de top din grup, ar avea aceeasi problema!