Conceptul e-tron Sportback anticipeaza al doilea Audi electric de serie
24.04.2017
        
Distribuie acest articol!   

Audi a prezentat in aceasta primavara la Shanghai un concept auto versatil. Acest Gran-Turismo cu patru usi, denumit Audi Sportback e-tron, este un concept full-electric (320 kW) ce reprezinta un pas important in drumul spre mobilitatea electrica.

Primul SUV Audi e-tron va iesi in evidenta in 2018, urmand sa fie prima masina electrica din acest sector de competitivitate pentru uz zilnic. Cu o autonomie de peste 500 de kilometri si o experienta speciala de condus,  va fi un must-have al deceniului urmator. Iar in 2019 va fi urmat de modelul de serie Audi e-tron Sportback – o versiune coupe cu design emotional derivata din acest concept si care, la prima vedere, nu pare a fi un model electric.

Interiorul de culoare deschisa al conceptului Audi e-tron Sportback ofera mai multa claritate functionala si foloseste ca principiu de baza controlul reductiv. Ecranele expansive actionate prin touch-screen si pozitionate sub display-ul central, pe consola centrala si pe interiorul usilor ofera informatii si interactioneaza cu sistemele de la bord. Suprafetele orizontale de pe bord si consola centrala aparent suspendata in aer ofera senzatia de spatiu pasagerilor de pe cele patru scaune individuale.

Tehnologia de iluminare foloseste un concept innovator care ii ofera modelului vizibilitate atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Farurile Matrix LED controlate digital produc o iluminare excelenta atat pe fata cat si pe spate. Proiectoarele minuscule Digital Matrix isi pun literalmente amprenta asupra drumului, transformand lumina intr-un canal dinamic si versatil de comunicare cu mediul inconjurator. Brandul cu cele patru inele a fost primul din lume care a adoptat tehnologia farurilor full LED si a facut cunoscuta tehnologia Matrix LED, iluminarea laser tehnologia OLED. Studiul tehnologic prezentat la Shanghai aduce in premiera o serie de functii complexe care ghideaza viziunea si interactiunea cu mediul inconjurator spre o noua directie.

Iluminatoarele inguste de pe ambele parti pozitionate sub capota – lumini care functioneaza pe timp de zi – devin ochii conceptului de design. Datorita unei tehnologii care combina LED-uri cu o suprafata cu micro-oglinzi, se poate proiecta o serie variata de miscari si semnale luminoase. Cand automobilul porneste, sau cand sunt deschise usile, sistemul genereaza semnale vizuale de bun venit folosind diverse segmente luminoase.

Sub luminile de zi, pozitionate in partile laterale ale grilei Singleframe, sunt doua mari zone luminoase care concentreaza 250 de LED-uri. Acestea ofera multiple posibilitati de a crea semnale grafice de comunicare, chiar si in timpul deplasarii.

Pentru propulsie, e-tron Sportback foloseste o configuratie care va fi adoptata si pentru producerea tuturor modelelor electrice Audi: un motor electric pe axul frontal si inca doua pe cel din spate propulseaza cele patru roti, transformand coupe-ul de inalta performanta intr-un quattro veritabil. 320 kW – chiar 370 kW in modul boost – furnizeaza un nivel de performanta pe masura, generand un sprint de la 0 la 100 km/h in doar 4,5 secunde. Bateria de 95 kwh ofera o impresionanta autonomie de 500 de kilometri (NEDC).

Ca si in cazul conceptului predecesor, e-tron quattro, bateria litiu-ion cu racire lichida a noului studiu de design este pozitionata intre axele de sub compartimentul pasagerilor. Instalarea in aceasta pozitie ofera un centru de greutate jos si o distributie echilibrata a greutatii pe axe (52:48 – fata/spate). Acest fapt ii ofera sportivului SUV o dinamica de condus remarcabila si un nivel de siguranta exeptional in comparatie cu alte vehicule din acelasi segment. Bateria poate fi incarcata de Combined Charging System cu doua conexiuni pentru curentul alternativ (AC) si curent direct (CD).

Capota cu marginile coborate, pragul frontal si arcadele de deasupra rotilor in combinatie cu segmentele luminoase confera acestui model Audi un aspect inconfundabil. Rotile de dimensiune mare (23 de inch) cu un design in 6 spite accentueaza prezenta increzatoare a impunatorului coupe. Dimensiunile sale il pozitioneaza in segmentul C, aproape de modelul Audi A7: 4,90 m lungime exterioara, 1,98 m latime, 1,53 m inaltime si 2,93 m distanta intre roti.

Mici camere inlocuiesc oglinzile exterioare. In afara avantajului aerodinamic pe care il ofera, aceastea reduc zgomotul si elimina punctul mort datorita pozitionarii paralele si nu oblice fata de vehicul. Imaginile sunt afisate pe ecrane separate pozitionate pe usi. Acest detaliu va fi cu siguranta inclus pe modelul de serie.

La Frankfurt Motor Show din 2015, Audi a dezvaluit conceptul e-tron quattro – predecesorul primului automobil electric de serie al brandului. SUV-ul a fost reconfigurat radical, astfel ca acum ofera o autonomie de 500 km si spatiul confortabil al unui automobil Audi full-size. Ofera performanta unei masini sport – Audi e-tron accelereaza de la 0 la 100 km in doar 4.5 secunde. SUV-ul electric va intra pe piata in 2018. Iar conceptul e-tron Sportback va intra in productie in 2019.

Save

Save

Distribuie acest articol!