e-Palette este viitorul mobilitatii, in viziunea Toyota
29.01.2018
        
Distribuie acest articol!   

Toyota a oferit o perspectiva asupra viitorului mobilitatii, prin conceptul e-Palette, care a fost prezentat anul acesta la Consumer Electronics Show (CES 2018). Studiul isi imagineaza un automobil al viitorului, la care Toyota ar urma sa produca doar partea hardware, iar alte companii ar trebui sa ofere software-ul pentru operarea vehiculului.

Producatorul nipon a anuntat, de asemenea, alianta e-Palette, alaturi de conceptul fizic. Alianta cuprinde o serie de parteneri de lansare, printre care Pizza Hut, Amazon, Mazda si Uber, care vor mobiliza platforma Toyota de servicii pentru mobilitate (MSPF). Scopul este de a dezvolta serviciile de mobilitate potrivite pentru viitor, alaturi de vehiculul corespunzator.

Dupa cum s-a mentionat, vehiculul respectiv este e-Palette. Toyota a anuntat ca acest concept are un interior deschis perfect pentru personalizare. De exemplu, producatorul de automobile isi imagineaza vehiculul conceptual ca o camioneta de livrare a pachetelor, un vehicul de partajare si un vehicul mobil e-commerce.

Deschiderea interioara permite configurari care sa corespunda fiecarei nevoi de mobilitate. Astfel, e-Palette se poate schimba de la un serviciu la altul, iar companiile pot folosi in comun platforma – de pilda, vehicul de livrare pizza in timpul zilei si vehicul Uber noaptea. Constructorul prevede ca acest concept va fi disponibil in trei dimensiuni, pentru a raspunde nevoilor tuturor companiilor din lumea in plina dezvoltare a serviciilor de mobilitate.

Diferite companii vor primi exemplare e-Palette si vor furniza software-ul propriu, in timp ce tehnologia Guardian de la Toyota este perfecta pentru a asigura functionarea corecta. Acelasi MSPF poate oferi, de asemenea, actualizari de tip „over-the-air” pentru sistemele de deplasare autonoma.

Cu toate acestea, conceptul nu este inca o realitate. Presedintele Akio Toyoda a declarat ca e-Palette si alianta reprezinta o piatra de temelie pentru un nou model de afaceri, care ar urma sa echilibreze vanzarile de vehicule traditionale si noile servicii de mobilitate. Toyota a declarat ca spera sa efectueze primele teste la inceputul anilor 2020 si ar putea oferi solutii de mobilitate pentru sportivii care participa la Jocurile Olimpice si Paralimpice din 2020, de la Tokyo.

Distribuie acest articol!