Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi detroneaza Grupul Volkswagen, in top vanzarilor pe 2017

13 februarie 2018



Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi a reusit sa incheie anul 2017 cu 10,61 milioane de vehicule usoare vandute. In aceasta cifra sunt incluse si vanzarile celui mai proaspat membru al aliantei, Mitsubishi. Acesta a vandut 1,03 milioane de unitati, Nissan 5,82 milioane de unitati, iar Renault 3,76 milioane de automobile. Astfel, Alianta Renault – Nissan – Mitsubishi a depasit cu putin gigantul Volkswagen, ale carui marci au totalizat anul trecut 10,53 milioane de unitati vandute. Toyota a incheiat anul 2017 pe locul trei, cu 10,2 milioane de vehicule usoare.

Cu acest volum de vanzari, tripleta Renault – Nissan – Mitsubishi a devenit cel mai important grup producator de automobile din lume, dupa volumul de vanzari inregistrate. Alianta vinde vehicule in peste 200 de tari din intreaga lume, prin intermediul celor 10 marci: Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia si Datsun.

Interesant este faptul ca, in acest context, nu toti constructorii vad in aliante si fuziuni o modalitate de a-si spori eficienta si profitul. De exemplu, General Motors a ajuns la concluzia ca dimensiunea nu conteaza atat de mult, vanzand Opel si Vauxhall Grupului PSA, anul trecut, pentru a-si concentra capitalul pe activitati mai profitabile. Astfel, a inregistrat o marja de profit de 6,8% in perioada ianuarie – septembrie 2017. Aceasta este mai mare decat marja de 5,0%, cat a inregistrat Nissan, respectiv de 4,3% la Mitsubishi si 4,8%, in cazul Renault!