Prototipul Skoda Vision X functioneaza cu CNG, benzina sau energie electrica

12 martie 2018, Sursa: comunicat de presa Skoda Auto / Porsche Romania



Prototipul prezentat de Skdoa Auto la Salonul Auto International de la Geneva 2018 poate functiona cu CNG, cu benzina si cu energie electrica. Skoda Vision X prezinta, alaturi de noua dezvoltare a limbajului de design a SUV-urilor marcii, de asemenea, un nou sistem hibrid, cu o configuratie inedita. Acest concept cu adevarat sustenabil, constand intr-o combinatie a trei sisteme de propulsie, CNG / electric / benzina, ofera mai multa agilitate si emisii de CO₂ de doar 89 g/km. Vision X se deplaseaza cu tractiune, fata, spate sau integrala, in functie de necesar.

Sistemul de propulsie deosebit de sustenabil al crossover-ului urban vopsit in nuanta FlexGreen este o combinatie impresionanta, compusa dintr-un motor care poate functiona pe gaz natural comprimat (CNG) sau benzina, plus doua motoare electrice. Noua tehnologie mentine emisiile de CO₂ la un nivel foarte redus, de doar 89 g/km.

Motorul cu ardere interna, 1,5 TSI G-TEC cu patru cilindri si cu supraalimentare cu turbina este special conceput pentru a putea functiona si cu gaz natural comprimat (CNG). Motorul pe gaz genereaza o putere maxima de 96 kW (130 CP) si un cuplu maxim de 250 Nm. Un rezervor de CNG se afla sub scaunele din spate, iar cel de-al doilea dupa puntea din spate. Unitatea CNG antreneaza puntea din fata, iar motorul electric antreneaza puntea spate. Sistemul de propulsie electrica poate fi activat in functie de necesar, pentru a spori puterea la demaraj (efect boost) sau pentru a optimiza tractiunea pe suprafetele netede sau in off-road. Capacitatea de stocare a energiei electrice este suficient de mare pentru a propulsa masina exclusiv electric pe o distanța de pana la 2 km.

Autodesk VRED Design 2018.4 Update

Vision X este primul automobil Skoda cu tractiune integrala care nu are arbore cardanic. Aceasta configuratie ofera avantaje evidente: o masa mai redusa inseamna automat un consum mai redus. De asemenea, motorul electric porneste doar cand este necesar. Cele doua motoare electrice asista sistemul de propulsie pe CNG. Sistemul de tractiune integrala este compus din motorul cu ardere interna echipat cu unul dintre cele doua motoare electrice, care are rol de demaror si de alternator si este antrenat de o curea si un al doilea motor electric pe puntea spate, antrenat de un sistem de acumulatori litiu-ion de 48 de volti. Datorita functiei de recuperare, bateria litui-ion se incarca in timp ce masina se deplaseaza: la rularea libera si la franare, Vision X transforma energia cinetica in energie electrica si utilizeaza apoi aceasta energie pentru antrenarea automobilului. Cuplul maxim de 70 Nm este disponibil inca de la pornirea de pe loc, optimizand simtitor spontaneitatea la demarare si agilitatea atunci cand este nevoie de scurte impulsuri de cuplu. Avantajele bateriilor reincarcabile includ masa redusa, amperajul mai mare si pretul redus.

Prototipul se deplaseaza cu tractiune fata, spate sau integrala, in functie de necesar. Tractiunea spate transpune un cuplu de 1.000 Nm pe sosea si automobilul are o autonomie de 650 de kilometri, datorita rezervorului aditional de benzina.

Puterea sistemului compus din cele doua sisteme de propulsie permite noii Skoda Vision X sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 9,3 secunde, viteza maxima fiind de 200 km/h.