Nissan IMx KURO, primul automobil conectat la… creierul soferului!

27 martie 2018

Sursa: comunicat de presa Nissan Motor Corporation



Nissan IMx KURO a fost prezentat recent, la Salonul de la Geneva, marcand debutul european al crossover-ului concept, 100% electric, IMx.

Kuro, care inseamna „negru” in japoneza, prinde viata cu IMx, prezentat pentru prima oara la Salonul Auto de la Tokyo, in octombrie 2017, cu un aspect nou, de culoare neagra, al rotilor si al capacelor, cu o grila actualizata si o noua culoare gri inchis a caroseriei.

Nissan IMx KURO ne ofera o perspectiva asupra viitorului Nissan Intelligent Mobility, viziunea companiei de a schimba modul in care masinile sunt alimentate, conduse si integrate in societate. Conceptul inovator este proiectat sa consolideze legatura dintre masina si sofer, masina fiind privita ca un partener apropiat, de incredere, ce poate oferi o experienta de conducere mai sigura, mai comoda si mai interesanta.

Imbunatatirile de pe modelul Nissan IMx KURO includ, de asemenea, integrarea tehnologiei de pionierat Nissan, Brain-to-Vehicle (B2V). B2V interpreteaza semnalele transmise de creierul soferului pentru a ajuta la conducere si pentru a ajuta sistemele autonome si manuale ale vehiculului sa invete de la sofer. „Crossoverul concept cu zero emisii IMx KURO incorporeaza viitorul Nissan Intelligent Mobility”, a declarat Jose Munoz, director executiv Nissan. „Nissan Intelligent Mobility reprezinta angajamentul Nissan de a schimba modul in care oamenii si masinile comunica, precum si modul in care autovehiculele interactioneaza cu societatea in viitorul apropiat si dincolo de acesta”.

In centrul tehnologiilor noi Nissan IMx KURO este o versiune viitoare a ProPILOT care ofera o functionare complet autonoma. Cand este selectat modul pilot automat ProPILOT, sistemul retrage volanul in interiorul tabloului de bord si inclina toate scaunele, oferind soferului mai mult spatiu si permitand ocupantilor vehiculului sa se relaxeze si sa se bucure de deplasare. Cand este selectat modul de conducere manuala, vehiculul readuce volanul si scaunele in pozitia initiala, transferand fara probleme controlul inapoi la sofer.

Tehnologia B2V prezenta pe modelul Nissan IMx KURO promite sa accelereze timpul de reactie pentru sofer si ne indreapta spre un viitor in care masinile se vor adapta permanent pentru a face experienta de conducere mai placuta. Aceasta inovatie a Nissan este rezultatul cercetarilor in utilizarea tehnologiei de decodare a semnalelor transmise de creier pentru a anticipa actiunile soferului si pentru a detecta elementele de disconfort:

Prin aparitia unor semnale care indica la nivelul creierului ca soferul este pe cale sa initieze o miscare – cum ar fi rotirea volanului sau apasarea pedalei de acceleratie – tehnologiile de asistare a soferului pot demara actiunea mai repede. Acest lucru poate imbunatati timpii de reactie si poate imbunatati conducerea manuala.

Prin detectarea si evaluarea disconfortului soferului, inteligenta artificiala poate schimba configuratia de conducere sau stilul de conducere atunci cand este in modul autonom.

Tehnologia B2V de la Nissan este primul sistem de acest fel din lume. Soferul are asupra lui un dispozitiv care masoara activitatea cerebrala, care este apoi analizata de sisteme autonome. Prin anticiparea miscarii intentionate, sistemele pot lua masuri – cum ar fi rotirea volanului sau incetinirea autoturismului – cu intre 0,2 si pana la 0,5 secunde mai rapid decat soferul, ramanand insa in mare masura imperceptibile.

Conceptul Nissan IMx KURO cu zero emisii adopta noua platforma a vehiculelor electrice Nissan, proiectate pentru o eficienta maxima. Aceasta permite podelei sa fie complet plata, rezultand astfel un habitaclu spatios si performante dinamice imbunatatite. Cu un centru de greutate coborat, sasiul ofera inalta precizie in manevrare care promite sa redefineasca segmentul crossover.

Motorul puternic, dar silenţios amplifica placerea de conducere. Modelul IMx este propulsat de doua motoare electrice de mare putere, amplasate in fata si in spate, oferindu-i capabilitati 4×4. Motoarele produc impreuna o putere de 320 kW si un cuplu uimitor de 700 Nm, fiind alimentate de o baterie de mare capacitate care a fost reproiectata pentru a-i creste densitatea energetica. Aceasta noua baterie permite o autonomie de peste 600 km pentru o singura incarcare, astfel incat ocupantii vehiculului se pot bucura de o aventura prelungita, fara grija realimentarii.

Designul interior, spatios si relaxant, este dedicat simplitatii. Interiorul adera la conceptul de baza al spatiului care poate fi observat intr-o casa japoneza traditionala, sugerand un sentiment de deschidere. Panoul de instrumente OLED panoramic al masinii afiseaza o vedere a mediului exterior in fundal. Un afisaj separat, cu aspect de lemn, amplasat sub panoul de bord si desfasurat in jurul usilor interioare, ofera ocupantilor un sentiment subtil al exteriorului, similar cu shoji, un ecran traditional japonez de hartie.

Inteligenta artificiala permite soferului sa controleze panoul de bord cu miscari oculare si gesturi ale mainii. Aceasta interfata intuitiva are ca rezultat reducerea numarului de comenzi si butoane fizice, ceea ce face ca habitaclul IMx-ului sa fie simplu, dar foarte eficient, si ii sporeste confortul sau suprem.