Italdesign Zerouno Duerta - toate cele cinci exemplare au fost vandute deja inainte de prezentarea oficiala
15.03.2018
        
Distribuie acest articol!   

Dupa ce vreme de cateva luni a preferat ca subiectul sa fie invaluit in mister, recent, Italdesign a scos la lumina versiunea roadster, denumita Duerta, a super-exclusivistului Zerouno.

Aceasta versiune open-top a coupe-ului Zerouno este al doilea produs al diviziei Automobili Speciali, lansata cu ceva vreme in urma de Italdesign si dedicata construirii unor vehicule rasate.

Parametrii tehnici sunt foarte asemanatori cu cei de la versiune initiala, motorul V10 de 5.2 litri si 610 CP fiind imprumutat de la Audi R8 V10 Plus. Caroseria, cu o alura extrem de agresiva, este realizata din fibra de carbon, pe un cadru din carbon si aluminiu.

Ceea ce diferentiaza Duerta de Zerouno este configuratia sa deschisa. Dispune de un pavilion din fibra de carbon detasabil, intr-un set „targa” – un termen pe care Italdesign l-a imprumutat de la compania-sora Porsche. Partea din spate a fost reproiectata, primind o pereche de arcuri de securitate, pentru a proteja ocupantii in caz de rasturnare. Plafonul poate fi demontat manual si exista un soft-top de urgenta (la fel ca la Lamborghini si Bugatti in versiuni deschise), care poate fi folosit in cazul aparitiei bruste a ploii.

Desi multi parametri nu au fost dezvaluiti, constructorul mentioneaza ca sasiul a necesitat un tratament special, pentru a asigura rigiditatea structurala necesara, in absenta pavilionului si a montantilor. Si chiar daca a fost transformat intr-un roadster, Zerouno Duerta este capabil sa atinga viteza maxima de 320 km/h!

Iar pentru a-i testa limitele, Italdesign a apelat la Dindo Capello, celebrul pilot de curse de la Audi. „Cred a Zerouno imi reflecta perfect ideea de supercar”, a declarat triplul castigator de la Le Mans, continuand: „Este rapid, performant, sigur si poate fi condus pe drumuri obisnuite. Pot sa spun ca mi-a placut cu adevarat sa il pilotez”.

Italdesign Zerouno Duerta s-a vandut chiar inainte de a i se afla pretul. „Toate cele cinci exemplare au fost vandute in doar cateva luni, ceea ce arata ca pasionatii de automobile si design continua sa-si doreasca produse exclusiviste de acest tip”, a confirmat directorul executiv al Italdesign, Jorg Astalosch. Fiecare exemplar va fi individualizat, atat la interior, cat si pe exterior, in conformitate cu gusturile norocosilor proprietari.

Distribuie acest articol!