Cum sa scap de diesel-ul meu? – o intrebare dificila pentru automobilistii germani

4 aprilie 2018



Intr-un editorial publicat recent, in paginile prestigioasei reviste germane Auto Motor und Sport (AMS), redactorul sef Ralph Alex exprima foarte bine sub titlul “Frustrare, teama, suparare” (Frust, Angst, Aerger) sentimentele posesorilor germani de automobile dotate cu motoare diesel, dupa verdictul istoric care permite interzicerea circulatiei in anumite zone din localitati, unde poluarea depaseste limitele reglementate de Comunitatea Europeana.

Un paragraf este dedicat impactului financiar al verdictului. In primul rand, este vorba de scaderea vanzarii de automobile diesel noi si impactul major asupra furnizorilor de echipamente diesel. In al doilea rand, milioane de automobilisti sunt afectati de prabusirea preturilor masinilor second hand diesel, precum si de refuzul concesionarilor de a mai lua masini cu motoare diesel Euro 5 ca avans pentru automobile noi, prin sistemul buy back.

Partea care ne-a atras atentia a fost insa avertismentul pentrru cititorii germani, cum ca o multime de cumparatori din Europa de Est sunt in cautare de masini diesel vechi, pentru care ofera sume foarte mici. Articolul mentioneaza Rusia si Ucraina.

Revista promite cititorilor ca va testa mai multe automobile pe benzina, hibride si electrice si ca va actualiza permanent sfaturile despre “cum sa scap de diesel-ul meu?” (Wie werde ich meinen Diesel los?).

Un prim set este compilat de responsabilul de resort Henning Busse, impreuna cu promisiunea ca revista va testa modele diesel in circulatie reala, pentru a determina care sunt cele mai “curate”?

Opinia autorului:

Citind despre achizitia de automobile diesel vechi la preturi mici, este imposibil sa nu corelam aceasta informatie cu cea conform careia, in primele luni ale anului 2018, 75% din inmatricularile din Romania au fost diesel, din care peste 60% mai vechi de 10 ani.

Faptul ca societatea germana apeleaza la solutia drastica de a interzice accesul modelelor diesel in unele localitati, pentru a reduce rapid noxele, ar trebui sa ne dea serios de gandit.

In numele “puterii reduse de cumparare”, acceptam in prezent riscul ca in localitatile cu trafic dens, poluarea cauzata de motoarele diesel vechi sa creasca peste limitele acceptabile pentru sanatatea publica.

db