Cutremur la varful Volkswagen: directorul general a fost schimbat, grupul va fi reorganizat

14 aprilie 2018


Herbert Diess

Numit in functia de director executiv al Grupului Volkswagen in plin scandal Dieselgate, inlocuindu-l pe Martin Winterkorn, Matthias Muller a fost schimbat din functie, la finele acestei saptamani.

Muller a fost inlocuit cu Herbert Diess (foto sus), venit la Volkswagen in iulie 2015, de la BMW, si care care pana in prezent a fost seful marcii Volkswagen si membru al Consiliului de Administratie al Volkswagen AG. Schimbarea lui Muller este surprinzatoare, deoarece contractul sau era valabil pana in 2020. Pe de alta parte, se stia ca acesta a fost frustrat pentru ca eforturile sale de reforma nu erau sustinute si ca gigantul german nu va fi capabil sa depaseasca in intregime scandalul Dieselgate.

Miscarea este cea mai importanta schimbare la varf a producatorului auto german, de la declansarea scandalului Dieselgate, in 2015. Inlocuirea lui Muller face parte si dintr-o reorganizare mai ampla a afacerilor Volkswagen, care priveste direct compania si marcile sale – Volkswagen, SEAT, Skoda, Lamborghini, Bugatti, Audi, Bentley si Porsche -, care vor fi impartite in trei piloni: Volum, Premium si Super Premium. De asemenea, Grupul Volkswagen va avea sase noi divizii de business, inclusiv un portofoliu special pentru China.

Vehiculele marcilor SEAT, Skoda, alaturi de modelele comerciale Volkswagen, vor fi plasate in segmentul Volum, in timp ce marcile Volkswagen si Audi vor constitui pilonul Premium. Porsche va conduce categoria Super Premium, care va mai include brandurile Lamborghini, Bugatti si Bentley.

Unirea marcilor este o miscare care are ca scop accelerarea proceselor de luare a deciziilor in cadrul companiei. Pe langa rolul sau de presedinte al Consiliului de Administratie, Diess va fi de asemenea responsabil pentru dezvoltarea si cercetarea grupului, Rupert Stadler, actualul CEO al Audi, va supraveghea vanzarile grupului, in timp ce Oliver Blume, CEO Porsche, isi va asuma responsabilitatea pentru productia grupului.

Mathias Muller

Mathias Muller

Ramane neclar, asadar, de ce Volkswagen l-a inlocuit pe Muller, in timp ce despre Diess se stie ca este una dintre figurile esentiale ale impulsului Volkswagen catre vehiculele electrice si ca “poarta mai putine bagaje decat Muller” in ceea ce priveste scandalul Dieselgate.