Tapiteria Alcantara este atat de populara, incat… compania nu mai poate tine pasul cu cererea!

24 aprilie 2018



Popularitatea tapiteriei din celebrul material sintetic Alcantara a explodat in ultimii ani. Din pacate, aceasta popularitate de data recenta a dus la o criza de proportii: lipsa de Alcantara de pe piata! Folosit la inceput cu preponderenta la modelele supersport, mai nou acest material este folosit pentru orice, de la avioanele private la… computere Microsoft Surface Pro 4.

Directorul executiv al Alcantara, Andrea Boragno, a declarat ca firma sa poate produce doar 8 milioane mp anual si se vede nevoita sa refuze pana la 20% din comenzile noi, deoarece fabrica lucreaza in prezent la capacitate maxima. Asadar, o veste proasta pentru fanii materialului, insa excelenta pentru Alcantara, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 187,2 milioane de euro. Acest lucru s-a datorat, in parte, cresterii cererii in sectorul automotive. In acest domeniu, rata anuala de crestere a fost de 15% sau chiar mai mult, in ultimii sapte ani.

In timp ce sectorul auto reprezinta aproximativ 80% din afacerile companiei, Alcantara incearca sa ajunga la nivelul cererii, intentionand sa isi dubleze productia, printr-o investitie de 300 milioane de euro. Desigur, nu se va intampla peste noapte, dar capacitatea anuala de productie va ajunge la 16 milioane mp, pana la sfarsitul anului 2023.

Inventat de japonezi, Alcantara este un material sintetic, de culoare neagra, cu un aspect catifelat, pe care multi il confunda cu pielea naturala “intoarsa”. In comparatie cu aceasta, Alcantara este cu pana la 50% mai usor, ceea ce face ca un automobil Lamborghini tapitat cu Alcantara sa fie mai usor cu 4,9 kg decat unul similar, tapitat cu piele.